امروز برابر است با :1403-05-06

یک فنجان نودل فوری چه تاثیری بر قند خون شما می گذارد

ممکن است ناراحت کننده به نظر برسد، اما همه غذاها بر سطح قند خون بدن تأثیر دارند البته درجه آن متفاوت است. در حالی که شکر طبیعی سالم در نظر گرفته می شود (افراد مبتلا به دیابت هنوز باید احتیاط کنند)، باید از شکر اضافه شده به هر قیمتی اجتناب شود.

به این ترتیب، هنگام مصرف غذاهای بسته بندی شده که اغلب مملو از شکر هستند، باید احتیاط بیشتری کرد. بله، قند اضافه شده در همه اشکال یک مقصر است زیرا تأثیر مستقیمی بر سطح قند خون شما دارد. اما نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا به شما در انتخاب درست کمک کنیم. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم تا شما را در مورد محتوای قند موجود در یکی از غذاهای مورد علاقه خود آگاه کنیم: یک فنجان نودل فوری.

متخصصان در مورد مصرف نودل ها چه می گویند؟

نودل ها اساسا کربوهیدرات هایی هستند که شامل قند هستند و تاثیر مستقیمی بر سطح قند خون دارند. مقدار شکر در یک فنجان نودل بسته به برند و طعم آن ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، نودل های فوری دارای محتوای کربوهیدرات بالاتری هستند. هم کربوهیدرات های پیچیده و هم قندهای افزوده.

توجه به این نکته ضروری است که متخصصان دیابت اغلب به بیماران دیابتی توصیه می کنند که مصرف قند خود را محدود کنند، زیرا می تواند به سرعت سطح قند خون را افزایش دهد. برای حفظ سطح قند خون پایدار، آنها مصرف غذاهایی را توصیه می کنند که شاخص گلیسمی (GI) پایین تری دارند، به این معنی که تأثیر آهسته تر و تدریجی تری بر سطح قند خون دارند.

بیشتر نودل های معمولی از آرد گندم تصفیه شده که یک کربوهیدرات ساده است تشکیل می شوند. حاوی نشاسته (که به سرعت هضم می شود) و گلوکز (که به سرعت جذب می شود) منجر به افزایش قند خون می شود. بنابراین نودل یک غذای با شاخص گلیسمی بالا است.

یک وعده نودل حدود 70 گرم است که حدود 45 گرم کربوهیدرات دارد. از نظر قند، 9 قاشق چای خوری (1 قاشق چای خوری شکر حدود 5 گرم – حاوی 5 گرم کربوهیدرات) است.

در نظر گرفتن اندازه سهم نیز مهم است. توصیه می کنیم میزان نودل مصرف شده در یک وعده را تماشا کنید. به طور کلی، یک فنجان نودل ممکن است حاوی حدود 40 تا 50 گرم کربوهیدرات باشد که می تواند حاوی مقادیر متفاوتی شکر باشد.

علاوه بر این، نودل های ساده فیبر صفر دارند و این امر برای کنترل گلوکز بدتر می شود.

پس چه باید کرد؟

مراقب مصرف کربوهیدرات‌ ها از جمله قند موجود در یک فنجان نودل باشند. انتخاب گزینه‌ های نودل سالم‌ تر و کنترل اندازه وعده‌ های غذایی، گام‌ های اساسی در حفظ سطح قند خون پایدار برای افراد مبتلا به دیابت است.

تنها راه برای خوردن نودل به روشی بسیار سالم تر این است که فقط نصف فنجان نودل در یک وعده همراه با مقدار زیادی سبزیجات و منبع پروتئینی مانند تخم مرغ، مرغ، پنیر یا حبوبات باشد.

اشتراک گذاری