امروز برابر است با :1403-05-06

گوش دادن به موسیقی هر شب با هدفون کار دست خانم داد

یک زن جوان چینی که به مدت دو سال هر شب با پخش موسیقی در هدفون خود به خواب می رفت، اکنون مجبور است برای جبران کم شنوایی از سمعک استفاده کند.

خانم وانگ، یک زن جوان اهل شاندونگ چین که به عنوان منشی در یک شرکت محلی کار می کند، اخیراً پس از اینکه متوجه شد مشکلات شنوایی دارد برای معاینه گوش به بیمارستان رفت. اغلب، وقتی سرپرستش در طول جلسات با او زمزمه می‌ کرد، او در درک سخنان او مشکل داشت و نگران بود که این کار باعث ایجاد مشکلاتی در کار شود.

معاینه کامل نشان داد که این زن دچار آسیب دائمی شنوایی عصبی در گوش چپش شده است. خانم وانگ در پاسخ به این سوال که آیا ضربه روحی دیده یا گوش هایش برای مدت طولانی در معرض صداهای بلند بوده است، گفت که تنها چیزی که می توانست به آن فکر کند گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون هر شب است.

زمانی که در دانشگاه بودم، دوست داشتم هنگام گوش دادن به موسیقی به خواب بروم. وقتی شروع به گوش دادن کردم، تمام شب را با هدفون می خوابیدم. این کار به یک عادت تبدیل شده است و من حدود دو سال است که این کار را انجام می دهم.

لی تائو، مدیر بخش گوش و حلق و بینی در بیمارستان، به روزنامه چینی The Paper گفت که کاهش شنوایی خانم وانگ به احتمال زیاد ناشی از موسیقی است که هر شب به آن گوش می‌ داد. حتی با وجود اینکه صدا بیش از حد نبود، گوش ها برای مدت طولانی در معرض نویز قرار می گرفتند و این در نهایت باعث آسیب دائمی شنوایی می شد.

خوشبختانه برای خانم وانگ، تنها گوش چپ او بود که تحت تأثیر صدای مداوم قرار گرفت و آسیب به اندازه‌ ای خفیف بود که از دست دادن عملکرد شنوایی را می‌ توان با سمعک جبران کرد.

جالب اینجاست که ما در سال 2019 داستان بسیار مشابهی را ارائه کردیم، زمانی که یک مرد تایوانی پس از به خواب رفتن در حالی که از طریق یک جفت هدفون به موسیقی گوش می‌داد، از ناحیه یک گوش ناشنوا شد.

داستان خانم وانگ اخیراً در چین منتشر شد و جوانان با آن به عنوان یک داستان هشدار دهنده برخورد می کنند. پزشکان به مردم توصیه می کنند برای جلوگیری از مشکلات مشابه، از اصل سه “60” پیروی کنند: گوش های خود را برای مدت طولانی در معرض محیطی بیش از 60 دسی بل قرار ندهید، از هدفون استفاده نکنید و بیش از 60 دقیقه به موسیقی با صدای بلند گوش نکنید.

هنگام استفاده از وسایل الکترونیکی پخش صدا، سعی کنید صدا را زیر 60 درصد نگه دارید

اشتراک گذاری