امروز برابر است با :1403-05-06

کد رنگ روی خمیر دندان شما واقعاً به چه معناست؟

رسانه‌ های اجتماعی مملو از پست‌ هایی هستند که ادعا می‌ کنند کدهای رنگ روی خمیر دندان نشان می‌ دهند که این محصول چقدر سالم و ایمن است.

طبق برخی از پست ها، علائم سبز به این معنی است که خمیر دندان فقط از مواد طبیعی ساخته شده است، علائم آبی به این معنی است که حاوی ترکیبی از مواد طبیعی و دارو، علائم قرمز یعنی حاوی مواد طبیعی و مواد شیمیایی است، و علائم سیاه به این معنی است که فقط حاوی مواد شیمیایی است، و به همان اندازه که ما عاشق شکستن کدهای مخفی هستیم، این یکی در واقع چیزی برای شکستن ندارد زیرا کاملاً نادرست است.

این علائم هیچ ارتباطی با مواد تشکیل دهنده خمیر دندان شما ندارد!

پس کد رنگ برای چیست؟

آیا چیزی برای نگرانی وجود دارد؟ کدهای رنگ اغلب در صنایع تولید و بسته بندی به عنوان نشانه هایی برای حسگرهای رنگی استفاده می شود تا نشان دهد که لوله باید در چه قسمتی آب بندی شود. اطلاعات در مورد محتویات را همیشه می توان با خواندن مواد ذکر شده روی تیوپ خمیر دندان یا بسته حاوی آن جستجو کرد.

متداول‌ ترین رنگ‌ هایی که در پشت تیوپ خمیر دندان م ی‌بینید قرمز، سبز، آبی و سیاه است. اما این نقاط می توانند در هر رنگ دیگری ظاهر شوند.  آنها هیچ ارتباطی با مواد تشکیل دهنده خمیر دندان ندارند و نشان نمی دهند که این محصول طبیعی است یا از مواد شیمیایی ساخته شده است.

در یک کارخانه، این تیوپ ها در خط مونتاژ تولید می شوند و روزانه میلیون ها عدد تولید می شود. حسگرها در یک واحد تولیدی از کروماتولوژی یا علم رنگ‌ ها پیروی می‌ کنند تا محل چین‌ خوردگی را در لوله تشخیص دهند.

در مورد این کدهای رنگی جای نگرانی وجود ندارد. از هر تیوپ خمیر دندان که ترجیح می دهید استفاده کنید، و اگر می خواهید وضوح بیشتری در مورد این موضوع داشته باشید، برچسب یا لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

اشتراک گذاری