امروز برابر است با :1403-03-24
کاهش وزن بدن بعد از 50 سالگی

چرا کاهش وزن بعد از 50 سالگی بسیار سخت است؟

مجله چرخونکی : آیا متوجه می شوید که کاهش وزن با افزایش سن ، به خصوص بعد از 50 سالگی، چالش بر انگیزتر است؟ پس تنها نیستی دیدن نتایج کمتر از مطلوب در ترازو بعد از این همه تلاش و تلاش بسیار خسته کننده و دلسرد کننده است.خوشبختانه می توانید چند کار را انجام دهید تا سوزن را در جهت دلخواه حرکت دهید.

اما اول، چرا کاهش وزن بعد از 50 سالگی بسیار سخت است؟

چند چیز علیه شما کار می کند. اول، سبک زندگی معمولی پس از 50 سالگی کندتر است. بیشتر افراد به اندازه سال های جوانی فعال نیستند. آنها بیشتر بی تحرک هستند و زندگی اجتماعی آنها نیز کندتر است. آنها مدام دنبال بچه ها نمی روند یا برای دویدن در پارک به دوستانشان نمی پیوندند. زندگی بسیار کمتر فعال است.

دوم اینکه ما بعد از 50 سالگی تغییرات متابولیک را تجربه می کنیم

دوم اینکه ما بعد از 50 سالگی تغییرات متابولیک را تجربه می کنیم که در نتیجه انرژی و وزن کمتری به دست می آید.

آیا می توانید همه چیز را تغییر دهید؟

فقط به این دلیل که شرایط زندگی شما کند شده است به این معنی نیست که شما هم مجبور به انجام این کار هستید. منتظر نباشید دوستان از شما دعوت کنند تا در انجام کاری فعال به آنها بپیوندید. آنها را برای پیاده روی یا دویدن یا به باشگاه دعوت کنید. رهبری را بر عهده بگیر. سرعت را تنظیم کنید. از فعالیت بدنی و ارتباط اجتماعی با افرادی که از آنها لذت می برید به طور همزمان لذت ببرید.

و اگر قبلاً این کار را نکرده اید، وقت آن است که رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. به گزینه های غذایی سالم تر بروید. نظارت و کاهش مصرف شکر یک نقطه شروع عالی است. وقتی جوان تر بودید سوزاندن کالری آسان تر بود، اما احتمالاً دیگر به این آسانی نیست. اکنون برای سوزاندن کالری به دلیل متابولیسم کندتر، فعالیت بیشتری لازم است. بنابراین، با پیروی از یک رژیم غذایی سالم، کار را برای خود آسان تر کنید.

همچنین، اگر می‌دانید که از آن دسته افرادی نیستید که فعالیت بدنی انجام می‌دهند، برای جلوگیری از افزایش وزن، باید کالری‌های خود را با کاهش اندازه وعده‌های غذایی خود کاهش دهید.

تغییر از تمرینات کاردیو به تمرینات قدرتی

بنابراین ما قبلاً اشاره کردیم که چقدر مهم است که با افزایش سن، فعال بمانید و بهتر غذا بخورید، به خصوص بعد از 50 سالگی. اما یکی از مؤثرترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که تمرینات قدرتی را به روتین خود اضافه کنید. تمرینات قدرتی فواید بسیاری را به همراه دارد که با افزایش سن اهمیت آنها بیشتر می شود.

به عنوان مثال، با افزایش سن، توده عضلانی بدون چربی و استحکام استخوان را از دست می دهیم که باعث آسیب، زمین خوردن و از دست دادن استقلال عملکردی می شود. تمرینات قدرتی از توده عضلانی بدون چربی محافظت می‌کند و استخوان‌ها را تقویت می‌کند و در نتیجه آسیب‌های کمتر و استقلال بیشتری را به همراه دارد.

آیا این به این معنی است که شما باید کاردیو را کنار بگذارید؟ اصلا. فقط مطمئن شوید که حداقل چند روز در هفته تمرینات قدرتی را به برنامه خود اضافه کنید.

تمرینات قدرتی همچنین به افزایش متابولیسم شما کمک می کند زیرا ماهیچه ها کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزانند. متابولیسم شما به ازای هر پوند عضله ای که با افزایش سن از دست می دهید کالری کمتری می سوزاند که منجر به افزایش وزن، کمر بزرگتر و بازوهای شل می شود.

افزودن تمرینات قدرتی به روتین شما نه تنها از توده عضلانی بدون چربی محافظت می کند و باعث ایجاد استخوان های قوی تر و سرعت بخشیدن به متابولیسم می شود، بلکه انرژی را نیز افزایش می دهد (و طبق تحقیقات، خلق و خو را بهتر می کند).

حقیقت این است که کاهش وزن بعد از 50 سالگی می تواند یک چالش باشد، اما وضعیت نا امیدکننده نیست. اگرچه متابولیسم شما کند می‌شود و زندگی کم‌تحرک‌تر می‌شود، اما به این معنی نیست که شما در حال مبارزه با تندرستی و سالم ماندن هستید. بنابراین، تسلیم نشوید.

شما می‌توانید با فعال ماندن از نظر اجتماعی، مراقب سهم و کالری‌های خود (مخصوصاً شکر)، و فعال ماندن با تمرکز بر تمرینات قدرتی با این وضعیت مبارزه کنید.

این مراحل اقدام عمیق نیستند. آنها بسیار ساده هستند و برای اکثر افراد قابل انجام هستند. و نه تنها احساس بهتری خواهید داشت، بلکه با ورود به این مرحله جدید و هیجان انگیز زندگی، بسیار جوانتر از مسافت پیموده شده روی کیلومتر شمار به نظر خواهید رسید.

اشتراک گذاری