امروز برابر است با :1403-05-06

کابوس زنده ، بزرگترین زالو جهان می تواند تا 18 اینچ رشد کند

Haementeria ghilianii یا زالو غول پیکر آمازونیایی با اختلاف بسیار زیادی بزرگترین زالو جهان است که تا 18 اینچ (46 سانتی متر) طول دارد.

زالوها در نواحی مرطوب و مرطوب در سرتاسر کره زمین یافت می شوند، و در حالی که بیشتر آنها کوچکتر از انگشت اشاره افراد معمولی هستند، تعداد کمی از آنها می توانند بسیار طولانی تر از آن رشد کنند. اما یک گونه خاص از زالو می تواند آنقدر بزرگ شود که کابوس به حساب بیاید.

Haementeria ghilianii که به نام زالو غول پیکر آمازونی نیز شناخته می شود، زالوی دست نیافتنی است که فقط در گویان فرانسه و برخی مناطق اطراف برزیل یافت می شود، بنابراین بعید است که با آن برخورد کنید مگر اینکه در آنجا زندگی کنید، اما عکس هایی از این موجود لزج باید برای ایجاد لرز در ستون فقرات شما کافی باشد. در حالی که اندازه اکثر نمونه ها بین 30 تا 35 سانتی متر است، نمونه های استثنایی می توانند تا 46 سانتی متر رشد کنند.

زالو غول پیکر آمازونی که برای اولین بار توسط طبیعت شناس ایتالیایی ویتوره جیلیانی در سال 1849 کشف شد، به موقعیتی تقریباً افسانه ای دست یافته است، عمدتاً به دلیل اندازه غیرعادی آن. داستان‌ ها و افسانه‌ هایی درباره چند تا از این انگل‌ ها که خون یک انسان بالغ را در چند ساعت می‌ مکند، اگرچه هیچ داده علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

ادعاهایی که به سال 1899 بازمی‌گردد بیان می‌ کند که چندین زالو می‌ توانند با تخلیه خون اسب‌ ها و گاو ها را بکشند. با توجه به اطلاعات کمی که در اینترنت پیدا کردیم، زالو غول پیکر با سرعت 04 تا 15 میلی لیتر در دقیقه خون می مکد.

برخلاف زالوهای آرواره‌ ای که ردیفی از دندان‌ها برای سوراخ کردن پوست میزبان دارند، زالو غول‌ پیکر آمازونی از یک پروبوسیس زائده‌ ای تیز و سوزنی‌ مانند که از دهانش بیرون می‌ آید برای سوراخ کردن پوست قربانیانش استفاده می‌کند.

این خرطومی 10 سانتی‌ متری کاملاً در زیر پوست گسترش می‌ یابد، اما بعید است که آن را حس کنید، زیرا ترکیبی از مواد شیمیایی ترشح شده توسط زالو برای بی‌ حس کردن ناحیه‌ ای که سوراخ می‌ کند، وجود دارد. بزاق زالو همچنین حاوی یک ضد انعقاد قوی است که سیل را تا مدت ها پس از جدا شدن از میزبان خود حفظ می کند.

Haementeria ghilianii می تواند ماه ها بدون تغذیه زنده بماند و صبورانه منتظر عبور قربانیان نا آگاه بماند. در طول دوره لاغری، آنها نسبتاً کوچک به نظر می‌ رسند، اما وزن بدن آنها در هر بار تغذیه 3 تا 6 برابر افزایش می‌ یابد، بنابر این وقتی آزادانه خون را بچکانند، می‌توانند واقعاً غول‌ پیکر شوند.

زالو غول پیکر آمازونیایی که دارای ماهیچه های طولی قوی است، بسیار محکم تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. به گفته مارک سیدال از موزه تاریخ طبیعی آمریکا، احتمالاً می توانید با یک چکمه روی یکی از آنها قدم بگذارید و آن را نکشید. بنابراین، اگر با یکی از این هیولاها برخورد کردید، باید راه دیگری پیدا کنید تا مطمئن شوید که مرده است.

اشتراک گذاری