امروز برابر است با :1403-07-01

چگونه سطل زباله را تمیز کنید تا بوی بدی نداشته باشد؟

در حالی که ممکن است فکر کنید آخرین سطح خانه خود را تمیز کرده اید، یکی از مواردی وجود دارد یک سطل زباله کثیف است. از این گذشته ، هیچ کس واقعاً آن را نمی بیند. اما می‌ تواند بویی ماندگار به‌ ویژه در ماه‌ های گرم‌ تر از خود به جای بگذارد. یک سطل زباله کثیف می تواند مهمانان ناخواسته مانند حشرات یا موش ها را نیز جذب کند. بنابر این بسیار مهم است که سطل زباله خود را به طور منظم پاک کنید.

در اینجا نحوه تمیز کردن هر سطل زباله در خانه آورده شده است

سطل زباله آشپزخانه

اولین قدم برای تمیز کردن سطل زباله خالی کردن کامل آن است. مطمئن شوید که همه زباله‌ ها حذف شده‌اند. اگر به دلیل کثیف شدن زیاد یا وجود زباله های چسبیده، نیاز به اسپری کردن داخل آن دارید، از بطری اسپری استفاده کنید. سپس، یک محلول تمیز کننده چند منظوره را در داخل و خارج آن با استفاده از یک پارچه، پد اسکراب یا برس اسکراب بمالید تا سطوح را کاملا بشویید، و توجه بیشتری به باقی مانده های چسبنده داشته باشید.

پس از پاک شدن کثیف، با ماده ضدعفونی کننده اسپری کنید و اجازه دهید برای مدت زمان توصیه شده روی آن بماند. این کار باعث تمیزی بیشتر و همچنین از بین بردن منبع هر گونه بو می شود. اسپری ضد عفونی کننده ای که احتمالاً برای تمیز کردن حمام خود استفاده می کنید برای این منظور مفید است. در نهایت، اجازه دهید سطل به طور طبیعی در هوا خشک شود یا قبل از پوشاندن آن با کیسه زباله تمیز، از یک پارچه برای خشک کردن آن استفاده کنید.

سطل زباله حمام

مانند سطل زباله آشپزخانه، تمیز کردن سطل زباله حمام خود را با خالی کردن آن شروع کنید. معمولاً سطل‌ های زباله حمام به اندازه‌ ای کوچک هستند که می‌ توانید آن‌ ها را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب و پاک‌ کننده همه منظوره پاک کنید. اما اگر بقایای چسبنده وجود داشته باشد، ممکن است لازم باشد قبل از آن آن را با آب گرم بشویید.

در حالی که سطل زباله حمام معمولاً ضایعات غذا ندارد، هنوز هم ایده خوبی است که این ظرف را ضد عفونی کنید، به خصوص اگر فردی در خانه بیمار باشد. قبل از اینکه آن را پاک کنید، بگذارید ماده ضدعفونی کننده به مدت زمان توصیه شده روی بسته بندی آن داخل سطل زباله بماند. به خاطر داشته باشید که اگر سطل زباله فلزی دارید، اگر از فولاد ضد زنگ ساخته نشده باشد، ممکن است داخل آن در اثر اسپری تمیز کننده زنگ بزند!

سطل زباله در فضای باز

تمیز کردن سطل زباله در فضای باز کمی بیشتر کار می کند زیرا معمولاً در معرض عوامل مختلف کثیف هستند. آنها همچنین بزرگتر از سظل زباله های های آشپزخانه و حمام هستند.

از یک شلنگ باغبانی برای اسپری کردن داخل و بیرون آن استفاده کنید. یک محلول تمیز کننده چند منظوره را در داخل و خارج سطل از جمله درب آن بمالید. یک برس اسکراب دسته بلند برای شستشوی سطوح، به‌ ویژه پایین و کناره‌ ها، ایده‌آل است. قوطی را با شلنگ باغبانی کاملاً بشویید تا تمام محلول تمیز کننده و کثیفی پاک شود. پس از شستشو، یک اسپری ضد عفونی کننده بمالید و اجازه دهید با هوا خشک شود.

اشتراک گذاری