امروز برابر است با :1403-05-06

چرا نباید بین ساعت 4-6 بعد از ظهر میان وعده بخورید؟

همه ما می دانیم، زیرا حتی زمان مورد علاقه ما برای خوردن آن ویفرهای ترد، زمان چای خوردن است معمولا بین ساعت 4-6 بعد از ظهر. اما معلوم شد که ما با این کار به سلامتی خود بی عدالتی فاحشی می کنیم. در مورد طول عمر، آن دو ساعت بزرگترین دشمن ما هستند، شما روزتان را خوب شروع می کنید که به اندازه کافی استراحت کرده اید، صبحانه خورده اید و به سر کار رفته اید.

هفت یا هشت ساعت اول روز شما بسیار با انگیزه و سازنده است. اما تا ساعت 4 بعد از ظهر، این نظم از بین می رود و شما شروع به خوردن میان وعده می کنید. این عادت به شام ​​و میان وعده آخر شب نیز منتقل می شود. برای سالم ماندن، از خوردن غذا بین ساعت 4 تا 6 بعدازظهر خودداری کنید.

ساعت 3.30 بعد از ظهر یک لیوان آب بخورید. این نکات به شما کمک می کند نظم را بین ساعت 4 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر حفظ کنید و در مسیر درست بمانید. اگر هنوز گرسنه هستید، مقداری آجیل همراه با قهوه سیاه یا چای سیاه بخورید.

آیا باید به این توصیه توجه کنید؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا خوردن میان وعده بین ساعت 4 تا 6 بعد از ظهر ممکن است دردسر ساز باشد. اول از همه، زمان شام تقریباً نزدیک است، که ممکن است باعث افراط و زیاده روی شود و بعداً اشتهای شما را برای یک وعده غذایی سالم بر هم بزند.

دوم، تنقلاتی که در این زمان از روز مصرف می‌ شوند، غالباً دارای چربی، شیرینی و کالری هستند که همگی می‌ توانند منجر به کاهش انرژی و افزایش وزن شوند. علاوه بر این، خوردن یک میان وعده بعد از ظهر ممکن است سیگنال‌ های طبیعی گرسنگی بدن شما را مختل کند و شناسایی سیگنال‌ های گرسنگی واقعی در آینده را دشوارتر کند.

غذاهای سبک و غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید که انرژی و سیری مداوم را فراهم می کنند. به انتخاب‌ هایی مانند غلات کامل، میوه‌ های تازه و بادام فکر کنید.

چه چیز دیگری را باید در نظر داشت؟

توجه به اندازه وعده های غذایی و پرهیز از خوردن بی فکر هنگام میان وعده بسیار مهم است. میزان گرسنگی خود را در نظر بگیرید و میان وعده هایی را انتخاب کنید که به شما در رسیدن به اهداف غذایی خود کمک می کنند. همچنین هیدراته بمانید، زیرا گاهی اوقات گرسنگی ممکن است با کم آبی اشتباه گرفته شود. می‌ توانید با انتخاب میان‌ وعده‌ های آگاهانه و توجه به سیگنال‌ های بدنتان، یک الگوی غذایی سالم را در تمام طول روز حفظ کنید.

اشتراک گذاری