امروز برابر است با :1403-05-06

چرا باید خیار را در رژیم غذایی خود قرار دهید؟

همانطور که در حال گذار به بهار هستیم و گرمای ماه های تابستان در انتظارمان است، زمان آن فرا رسیده است که سبزیجات و میوه های خنک کننده را در برنامه غذایی خود بگنجانید. یکی از بهترین غذاهایی که باید داشته باشید خیار است. حاوی 90 درصد آب، نیروگاهی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که به تنظیم فشار خون، آبرسانی مجدد به بدن و ارتقای سلامت پوست کمک می کند.

اما آیا می دانستید که خیار مزایای دیگری نیز دارد؟

مناسب دیابتی ها

برای دیابت، خیار با بیش از 95 درصد محتوای آب، راهی عالی برای هیدراته ماندن است، به ویژه با شروع افزایش دما. هیدراتاسیون قهرمان: هیدراتاسیون مناسب برای حفظ عملکرد بهینه بدن و ارتقاء پوست سالم ضروری است.

منبع مواد مغذی کم کالری

خیار با وجود کم کالری بودن، سرشار از مواد مغذی ضروری است. دکتر باترا می گوید: «آنها منبع خوبی از ویتامین K، ویتامین C، پتاسیم و منیزیم هستند که همگی نقش حیاتی در حمایت از سلامت کلی ایفا می کنند.

تطبیق پذیری در آشپزخانه: خیارها بسیار متنوع هستند و می توان آنها را در طیف وسیعی از ظروف گنجاند. دکتر باترا می‌گوید: خیار چه در سالاد برش داده شود، چه در اسموتی‌ها مخلوط شود یا به عنوان یک رویه ترد برای ساندویچ‌ ها استفاده شود، به غذاها بافت، طعم و ارزش غذایی اضافه می‌ کند.

سلامت دستگاه گوارش

خیار سرشار از فیبر است که برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است. گنجاندن خیار در رژیم غذایی می تواند حرکات منظم روده را تقویت کرده و به جلوگیری از یبوست کمک کند.

خواص آنتی اکسیدانی

خیار حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن و فلاونوئیدها است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر در بدن کمک می کند. مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای محافظت از سلول ها در برابر آسیب و کاهش خطر بیماری های مزمن مهم است.

از مدیریت وزن پشتیبانی می کند

به دلیل محتوای آب و فیبر زیاد، خیارها با وجود کالری کم، سیر کننده هستند. گنجاندن خیار در وعده‌ های غذایی‌ تان می‌تواند به شما کمک کند در عین حال که وزنتان را به طور موثر مدیریت کنید احساس رضایت کنید.

انتخاب پایدار

انتخاب خیار نه تنها برای سلامتی شما بلکه برای محیط زیست نیز مفید است. خیارها با تأثیرات زیست‌محیطی نسبتاً کم و پتانسیل برای منابع محلی، گزینه‌ای پایدار برای مصرف‌کنندگان با وجدانی هستند که به دنبال کاهش ردپای کربن خود هستند. بسیاری از مزایای سلامتی که آنها را به یک مکمل ارزشمند برای هر رژیم غذایی تبدیل می کند. بنابراین، دفعه بعد که در بازار هستید، حتماً مقداری خیار بردارید و از مزایای این سبزی همه کاره و مغذی بهره ببرید.

اشتراک گذاری