امروز برابر است با :1403-04-26

5 غذای فوق العاده برای اینکه خواب خوبی داشته باشید

روز جهانی خواب یادآور اهمیت اولویت دادن به استراحت خوب شبانه است. در حالی که ایجاد یک روال آرامش بخش قبل از خواب بسیار مهم است، آنچه می خورید نیز می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد.

رژیم غذایی نقش مهمی در کیفیت و مدت خواب ما دارد. همانطور که به دقت در نظر می‌ گیریم که برای سلامت کلی خود چه می‌ خوریم، انتخاب‌ های رژیم غذایی ما می‌ تواند به میزان قابل توجهی بر توانایی ما برای به خواب رفتن آسان، خواب ماندن در طول شب و احساس سرحال بیدار شدن تأثیر بگذارد.

این 5 غذای فوق‌ العاده بر روی خواب شما تاثیر مثبت دارند

1. گیلاس

گیلاس سرشار از ملاتونین است هورمونی که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند کمک کننده طبیعی خواب است که می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. مصرف گیلاس یا آب آلبالو ترش عصرها می تواند به شما کمک کند سریعتر بخوابید و مدت خواب طولانی تری را تجربه کنید.

2. بادام

بادام منبع خوبی از منیزیم و تریپتوفان است که از آرامش کمک می کند و ممکن است کیفیت خواب را افزایش دهد. خوردن یک مشت بادام قبل از خواب می تواند به آرامش بدن و ذهن کمک کند و منجر به خواب راحت تری شود.

3. موز

موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است، برای تقویت آرامش عضلات و تنظیم الگوهای خواب مفید است. گنجاندن موز در رژیم غذایی می تواند به بهبود کیفیت خواب و کاهش خطر بیدار شدن در شب کمک کند. یک موز را به تنهایی میل کنید یا آن را با کره بادام ترکیب کنید تا یک میان وعده رضایت بخش و خواب آور داشته باشید.

4. جو دوسر

جو دو سر که سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و ملاتونین است، یک گزینه مغذی برای تقویت آرامش و القای خواب آلودگی است. لذت بردن از یک کاسه گرم بلغور جو دوسر قبل از خواب می تواند به بدن کمک کند که زمان آرام شدن و آماده شدن برای خواب است.

5. کیوی

کیوی سرشار از ویتامین های C و K و همچنین سروتونین است و نشان داده است که کیوی کیفیت و طول مدت خواب را بهبود می بخشد. مصرف منظم کیوی ممکن است به افراد کمک کند سریعتر بخوابند و چرخه های خواب ترمیمی بیشتری را تجربه کنند.

علاوه بر این، مهروترا اشاره می کند که افراد باید قبل از خواب از غذاهای سنگین، تند یا اسیدی برای هضم راحت تر خودداری کنند و اختلالات در طول شب را به حداقل برسانند. رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم هم از مدیریت وزن و هم از خواب بهتر پشتیبانی می کند.

اشتراک گذاری