امروز برابر است با :1403-05-06

5 خوراکی که نوید سلامتی عالی در روده را می دهند!

علیرغم درک اهمیت سلامت روده که به عنوان بلوک ساختمانی برای ایمنی و سر زندگی کلی شناخته می شود اغلب اوقات ما آن را نادیده می گیریم. اما دیگر این کار را نمی کند. امروز، ما در این پست برخی از غذاهایی که به بهبود عملکرد میکروبیوم روده کمک می کنند، را با هم بررسی می کنیم.

زنجبیل

زنجبیل خشک تقریباً در تمام اختلالات گوارشی مفید است. می توان از آن به صورت مرطوب و خشک، به عنوان آب میوه، جوشانده استفاده کرد. زنجبیل به تسکین حالت تهوع، درد عضلانی، سرفه، سرماخوردگی، گلودرد، چربی اضافی، نفخ، سوء هاضمه، التهاب کمک می کند و همچنین سطح قند خون را کاهش می دهد.

قابل ذکر است که زنجبیل قرن ها به دلیل خواص دارویی آن از جمله توانایی آن در تسکین مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده حاوی ترکیباتی مانند جینجرول و شوگاول است که دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. زنجبیل می‌ تواند به کاهش علائم سوء هاضمه، نفخ، و تهوع با ترویج هضم مناسب و کاهش التهاب در روده کمک کند.

دوغ

دوغ یک محصول لبنی تخمیر شده است که حاوی پروبیوتیک ها است باکتری های مفیدی که از سلامت روده حمایت می کنند. این پروبیوتیک ها به حفظ تعادل سالم باکتری های روده کمک می کنند که برای هضم مناسب و عملکرد سیستم ایمنی ضروری هستند. هضم دوغ آسان است، طعمی ترش و گس دارد، هضم را بهبود می بخشد. به التهاب، اختلالات گوارشی، اختلالات گوارشی و طحال، بی اشتهایی، کم خونی و غیره کمک می کند.

دوغ همچنین حاوی اسید لاکتیک است که می تواند به هضم لاکتوز کمک کند و هضم محصولات لبنی را برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز آسان تر می کند.

روغن گاوی

روغن گاوی می تواند تقریباً به هر اختلال شناخته شده (فیزیکی و ذهنی) کمک کند و به راحتی در دسترس است. طبیعت سرد، طعم شیرین، آن خوش یمن محسوب می شود. هضم را بهبود می بخشد، بافت های شما را تغذیه می کند، ماهیچه ها را تقویت می کند و صدا، حافظه، درخشندگی، مو، پوست، باروری، ایمنی، هوش، خرد و غیره را بهبود می بخشد. این ماده غذایی است که می تواند برای همه در همه زمان ها مصرف شود.

غنی از اسید بوتیریک است، یک اسید چرب با زنجیره کوتاه که سلول های پوششی روده را تغذیه می کند و به کاهش التهاب در دستگاه گوارش کمک می کند.

شکر سنگ (مصری)

میشری یا شکر سنگی به عنوان یک شیرین کننده در تهیه برخی داروها استفاده می شود. بهتر است شکر سفید را با شکر سنگ برای افراد مبتلا به، چاقی، اختلالات خود ایمنی، مشکلات روده و غیره جایگزین کنید.

در حالی که هنوز هم شکر است و باید در حد اعتدال مصرف شود، شکر سنگی کمتر از شکر سفید تصفیه شده فرآوری شده است و ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد. می‌ تواند منبع سریع انرژی باشد و در مقایسه با قندهای تصفیه‌ شده برای دستگاه گوارش آسان‌ تر است، که می‌ تواند باعث افزایش سطح قند خون شود و در صورت مصرف بیش از حد به مشکلات روده کمک کند.

چای زیره، گشنیز و رازیانه

چای زیره، گشنیز و رازیانه یک داروی سنتی است که از ترکیب زیره، گشنیز و دانه‌ های رازیانه درست می‌ شود. هر کدام از این دانه ها دارای خواص گوارشی هستند که می توانند به کاهش نفخ، گاز و سوء هاضمه کمک کنند. این چای به کاهش دردهای قاعدگی کمک می کند. در همه مشکلات روده کار می کند. اشتها را بهبود می بخشد، به مدیریت قند خون کمک می کند، درد شکم، تهوع و استفراغ را کاهش می دهد و جریان لنفاوی را شبیه سازی می کند، التهاب را کاهش می دهد.

دانه های زیره باعث تحریک تولید آنزیم های گوارشی می شوند، دانه گشنیز دارای خواص ضد التهابی است و دانه های رازیانه به آرامش عضلات دستگاه گوارش کمک می کند.مصرف چای زیره، گشنیز و رازیانه به طور منظم می تواند به بهبود هضم کلی و ارتقای سلامت روده کمک کند.

گنجاندن این ابر غذاها در رژیم غذایی می تواند به حمایت از روده سالم و بهبود هضم کمک کند. با این حال، مصرف آنها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی برای سلامتی مطلوب روده ضروری است.

اشتراک گذاری