امروز برابر است با :1403-06-30

8 مزیت شگفت انگیز هلو برای گنجاندن در رژیم غذایی

آیا هلو برای شما مفید است؟ هلو یکی از سالم ترین میوه هایی است که می توانید بخورید. در این مطلب ما در مورد فواید خوردن هلو برای سلامتی توضیحات کاملی را ارائه کرده ایم.

ارزش غذایی هلو

آیا نمی دانید داخل یک هلو چیست؟ در اینجا نگاهی به مشخصات تغذیه ای هلو، با توجه به یک فنجان (یا 155 گرم) هلو می اندازیم.

  • آب 137 گرم
  • کالری 65.1 کیلو کالری
  • پروتئین 1.41 گرم
  • چربی 0.419 گرم
  • کربوهیدرات 15.7 گرم
  • فیبر 2.32 گرم
  • شکر 13 گرم
  • کلسیم  6.2 میلی گرم
  • آهن 0.527 میلی گرم
  • منیزیم 12.4 میلی گرم
  • فسفر 34.1 میلی گرم
  • پتاسیم 189 میلی گرم
  • سدیم  20.2 میلی گرم
  • روی 0.357 میلی گرم
  • مس 0.121 میلی گرم
  • ویتامین های A، B، C، E و K

فواید هلو برای سلامتی

اگر طعم شیرین آنها برای متقاعد کردن شما به گنجاندن تعداد بیشتری هلو در رژیم غذایی خود کافی نبود، در اینجا برخی از مزایای علمی برای سلامتی شما وجود دارد.

پیشگیری از بیماری های مزمن

در حالی که توت‌ ها اغلب به دلیل فواید آنتی‌ اکسیدانی‌ شان مورد توجه قرار می‌ گیرند، هلو دارای بسیاری از همان ترکیبات سالم است. در واقع، برخی از انواع هلو به اندازه زغال اخته فعالیت آنتی‌ اکسیدانی دارند. این آنتی اکسیدان ها به بدن شما کمک می کنند تا با استرس اکسیداتیو و تولید رادیکال های آزاد آسیب رسان سلولی مبارزه کرده و از آن جلوگیری کند.

این برای جلوگیری از التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های مزمن مانند آلزایمر، سرطان‌ ها و بیماری‌ های قلبی کلیدی است. توجه داشته باشید: هر چه میوه رسیده و تازه تر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری در آن وجود دارد.

محافظت از بینایی

هلو حاوی بتاکاروتن است، ترکیبات مفیدی که وقتی به هویج و سبزیجات نارنجی رنگ فکر می کنید. بتاکاروتن نقش مهمی در سلامت چشم ایفا می کند و همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است. A، که به بدن شما کمک می کند تا با التهاب مبارزه کند و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند، که می تواند بینایی بهتر را نیز تقویت کند.

مبارزه با سرطان

هلو ممکن است در مهار سلول‌های سرطان سینه مفید باشد. هلو می‌ تواند رشد سلول‌ های سرطان سینه را با تأثیر بر بیان ژن مرتبط با تکثیر و بقای سلول‌ های سرطانی مهار کند. همچنین پلی فنول های خاص موجود در هلو ممکن است مسئول اثرات ضد سرطانی آنها باشد. علاوه بر این، اسید کافئیک و کاروتنوئیدهای موجود در هلو دارای خواص ضد سرطانی هستند که می توانند با سرطان های دیگر مانند سرطان پوست نیز مبارزه کنند.

تقویت سلامت قلب

هلو ممکن است در جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول LDL که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، مفید باشد. آنتی اکسیدان های موجود در هلو، مانند ویتامین C و پلی فنول ها، چیزی هستند که به محافظت از کلسترول LDL در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کنند. این نوع آسیب می تواند باعث تشکیل پلاک و ایجاد پلاک در شریان ها شود.

کمک به هضم غذا

هلو منبع خوبی از فیبر است یک هلو بزرگ حدود 3 گرم فیبر و کمی کمتر از 70 کالری دارد. فیبر یک عامل کلیدی در حمایت از هضم بهینه و سلامت روده است، به علاوه می تواند به حفظ سطح قند خون ثابت کمک کند. فقط مطمئن شوید که هلو را کامل می خورید، نه فقط آب آن را.

کاهش سطح قند خون

هلو می تواند به کاهش سطح قند خون نیز کمک کند. این به دلیل شاخص گلیسمی پایین و محتوای فیبر بالا آنها است. هلو میوه ای کم قند است (مخصوصاً در مقایسه با سایر میوه ها)، و فیبر موجود در هلو باعث کاهش جذب قند در جریان خون شما می شود. بعلاوه، هلو مملو از ترکیبات فعال زیستی مانند پلی فنول ها است که به بهبود حساسیت به انسولین و کنترل قند خون کمک می کند.

آلرژی را از بین ببرید

هلو ممکن است به تسکین آلرژی نیز کمک کند. این به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی غنی آنها است. هلو حاوی ترکیباتی مانند کورستین و ویتامین C است که هر دو می‌توانند ترشح هیستامین و التهاب را کاهش دهند. هیدراتاسیون برای کمک به تسکین بافت های تحریک شده، مبارزه با عفونت ها و کاهش التهاب مهم است.

تقویت پوست

هلو به دلیل محتوای غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها برای سلامت پوست مفید است. به عنوان مثال، ویتامین C موجود در هلو به تولید کلاژن کمک می کند. در همین حال، آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن موجود در هلو به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV خورشید و همچنین در برابر آلاینده های محیطی کمک می کند.

چگونه هلو را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

هلو را می‌ توان به روش‌ های مختلفی فراتر از خام‌ خوردن آن را میل کرد. البته، شما می توانید آنها را همانطور که هستند بخورید، اما هلو نیز یک ماده همه کاره هستند. می‌ توانید آن‌ ها را بپزید، کبابی کنید، که باعث می‌ شود به راحتی در انواع مختلف غذا مخلوط شوند. هلوهای سرخ شده و کبابی نیز در غذاهای خوش طعم، مانند سالاد و کنار، برای تضاد شیرین به خوبی کار می کنند.

با تعداد زیادی دستور العمل هلو که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، ممکن است تعجب کنید که آیا خوردن تعداد زیادی از آنها اشکالی ندارد. آیا خوردن هر روز یک هلو اشکالی ندارد، حداقل؟ پاسخ این است که بله، خوردن هر روز یک هلو اشکالی ندارد. هلو ویتامین های ضروری، آنتی اکسیدان ها و فیبر را تامین می کند که به یک رژیم غذایی متعادل کمک می کند.

اشتراک گذاری