امروز برابر است با :1403-07-27

8 تا از بهترین سوپر غذاهای تابستانی که باید میل کنید!

مسلما تابستان بهترین فصل برای خوردن محصولات تازه است و بهترین زمان برای پر کردن سوپر غذاها است. اگر چه این یک دسته بندی علمی رسمی نیست، اما متخصصان تغذیه از ابر غذاها به عنوان غذاهایی یاد می کنند که از نظر تغذیه ای غلیظ هستند و در هر وعده فواید متعددی دارند.

سوپر غذاها می توانند به ایجاد سیستم ایمنی قوی کمک کنند، از سلامت روده حمایت کنند و کارهای بیشتری انجام دهند. بسیاری از سوپر غذاها مانند زغال اخته و گوجه فرنگی بسیار متنوع هستند و می توان آنها را در انبوهی از غذاها و دستور العمل ها گنجاند تا هرگز از آنها خسته نشوید.

بهترین سوپر غذاهای تابستانی

گیلاس

هیچ چیز مثل یک گیلاس رسیده تابستانی نیست. آنها مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که به کاهش التهاب و محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی کمک می کنند. آنها همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین C هستند. گیلاس دارای شاخص گلیسمی پایین تری نسبت به بسیاری از میوه های دیگر است. به علاوه، گیلاس حاوی آنتوسیانین است که ممکن است به سلامت مغز و محافظت در برابر سرطان کمک کند.

ذرت شیرین

آیا هر وعده غذایی تابستانی بدون ذرت به شکلی کامل است؟ و بله، ذرت یک ابر غذای تابستانی است. ذرت منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است.

گوجه فرنگی ها

فراوانی گوجه فرنگی برای ذائقه و سلامتی شما عالی است. گوجه فرنگی رنگ قرمز روشن خود را از لیکوپن دریافت می کند، یک آنتی اکسیدان قوی که التهاب را در سراسر بدن کاهش می دهد و ممکن است شرایطی مانند دیابت، بیماری های پوستی و استخوانی، عوارض قلبی، و پیشگیری از انواع خاصی از سرطان ها را بهبود بخشد. یک آنتی اکسیدان دیگر، لوتئین، با بهبود سلامت چشم، سلامت قلب و عملکرد شناختی پایدار مرتبط است. گوجه فرنگی تازه را به سالاد یا ساندویچ اضافه کنید یا از گوجه فرنگی های کوچک به عنوان میان وعده لذت ببرید.

نعناع

این سبزی غنی می تواند یک طعم دهنده عالی در دستور العمل های آشپزی و نوشیدنی تابستانی باشد و همچنین یک غذای فوق العاده است. نعنا یک گیاه معطر است که در فصل تابستان و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A و سایر آنتی‌ اکسیدان‌ ها برای محافظت در برابر آسیب سلولی است.

افزودن مقداری نعناع به رژیم غذایی‌ تان می‌ تواند راهی ملایم برای حمایت از هضم سالم در پیک‌ نیک‌ ها و آشپزی‌ های تابستانی باشد. نعناع را به سالاد میوه، آب گازدار اضافه کنید، یا آن را در آب داغ برای چای یا چای سرد دم کنید.

قارچ

این تابستان قارچ را به وفور بخورید! قارچ ها یکی از معدود منابع غذایی ویتامین D هستند. آنها کم کالری و بسیار غنی از مواد مغذی هستند و حاوی 12 ویتامین و مواد معدنی هستند. قارچ همچنین یکی از معدود منابع اسید آمینه ارگوتیونئین است که یک آنتی اکسیدان است که از سلامت مغز حمایت می کند.

ماست یونانی

ماست یونانی نیروگاهی از پروتئین است که یک درشت مغذی سیر کننده است که به مدیریت وزن و حفظ توده عضلانی بدون چربی کمک می کند. همچنین منبع خوبی از کلسیم است که برای سلامت استخوان ضروری است. یکی دیگر از مزایای ماست این است که منبع طبیعی پروبیوتیک ها است که باکتری های مفیدی هستند که هضم و پشتیبانی سیستم ایمنی را فراهم می کنند.

پسته

پسته یکی از معدود منابع گیاهی پروتئین کامل است که 6 گرم در هر وعده دارد. آنها همچنین حاوی چربی سالم هستند و منبع خوبی از فیبر هستند. در واقع، سطح آنتی اکسیدان موجود در پسته با سایر غذاهای محبوب که معمولاً دارای آنتی اکسیدان بالایی هستند مانند انار، زغال اخته و شراب قرمز رقابت می کند.

بلوبری

تمام فصل زغال اخته را مصرف کنید، آنها برای شما بسیار خوب هستند. آنتوسیانین‌ ها آنتی‌ اکسیدان‌ هایی هستند که به زغال اخته رنگ عمیق می‌ دهند و فواید سلامتی متعددی مانند پیشگیری از دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی، زوال شناختی و حمایت از روده‌ای سالم را ارائه می‌کنند. زغال اخته را به ماست، سالاد و اسموتی اضافه کنید یا به سادگی از آنها لذت ببرید.

اشتراک گذاری