امروز برابر است با :1403-07-01

نکات و ترفندهای کلیدی برای شناسایی زعفران تقلبی!

زعفران، گران‌ ترین و کمیاب‌ ترین ادویه جهان، یک ماده گرانبها است که به عنوان چاشنی و همچنین جزء لاینفک در بسیاری از غذاها و دسرها به عنوان بخشی از غذاها استفاده می‌ شود. رنگ قوی آن همچنین به عنوان یک عامل رنگ آمیزی طبیعی غذا عمل می کند. با این حال، زعفران اغلب با جایگزین‌ های ارزان‌ تر قربانی تقلب می‌ شود.

وقتی یک مصرف‌ کننده هر محصول ادویه‌ ای را می‌ خرد، اولین چیزی که به ذهنش می‌ رسد کیفیت ادویه‌ ها است. انواع مختلف برندها با استفاده از ابزار و ماشین آلات مختلف ادویه تولید می کنند که طعم ادویه ها را تغییر می دهد و باعث سردرگمی بیشتر در ذهن مصرف کنندگان می شود.

اگر می‌ خواهید بفهمید که آیا زعفرانی که از بازار محلی خریداری کرده‌ اید واقعاً مناسب است یا خیر، چند ترفند وجود دارد تا به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا زعفران موجود در کابینت آشپزخانه شما اصل است یا خیر.

رنگ: زعفران اصیل به رنگ زرشکی پر رنگ یا قرمز تیره است. از خرید زعفرانی که به رنگ نارنجی یا زرد به نظر می رسد خودداری کنند، زیرا این زعفران اغلب تقلب را نشان می دهد.

شکل کلاله: کلاله های زعفران واقعی بلند، نخ مانند و در یک انتها مخروطی هستند. زعفران تقلبی ممکن است شکل نامنظم یا کلاله شکسته داشته باشد.

درخشش: نگه داشتن زعفران واقعی در برابر نور، درخشندگی ظریفی به آن می دهد. با این حال، زعفران تقلبی اغلب فاقد این درخشش است.

عطر: عطر تنها چیزی است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا ادویه بوی تازه دارد یا نه. زعفران واقعی رایحه ای متمایز، خاکی و کمی شیرین دارد. اگر مصرف کننده ای زعفران ضعیف یا دارای بوی نامطبوع خریداری کند، ممکن است آلوده باشد.

طعم: زعفران واقعی طعم کمی تلخ و تند دارد. با این حال، زعفران تقلبی طعم ملایم یا حتی شیرینی دارد که رایج است و می تواند برای مصرف کنندگان دوگانگی ایجاد کند.

خرید از یک برند معروف ادویه: همیشه برای مصرف کنندگان توصیه می شود که زعفران را از مارک های معروف ادویه، بازارهای کشاورزان محلی، یا خرده فروشان آنلاین با شهرت خوب و نظرات مثبت مشتریان خریداری کنند. عموماً مصرف کنندگان برای صرفه جویی در هزینه زعفران را از فروشگاه های محلی خریداری می کنند اما از کیفیت آن اطلاعی ندارند. مصرف زعفران تقلبی نیز ممکن است بر سلامت و تندرستی تأثیر بگذارد.

اشتراک گذاری