امروز برابر است با :1403-05-06
تعمیر سمعک در کلینیک تهران سمعک

نکات مهم در تعمیر سمعک که حتما باید رعایت کنید

در طولانی مدت احتمال وجود مشکل در سمعک بسیار بالاست و با نگهداری های درست و اصولی فقط می توان عمر سمعک را بیشتر کرد، نه اینکه بدون خرابی سالیان سال استفاده کرد. بدین منظور پروسه تعمیر سمعک وجود دارد تا سمعک های با مشکلات مختلف که خارج از اطلاعات کاربر هست را با رعایت مراحلی مختلف تعمیر کند.

چرا به تعمیر سمعک نیاز داریم؟

اگر سمعک شما دارای مشکلاتی از جمله کارنکردن بی دلیل، انتقال صدا با نویز، قطع و وصل شدن، هنگ کردن و تمیز نبودن باشد، نیاز به تعمیر سمعک دارد که در برخی موارد این تعمیر کار شما نیست و نیاز به یک متخصص شنوایی برای تعمیر هر چه بهتر سمعک دارد.

نیاز به تعمیر سمعک در هر لحظه وجود دارد و فقط کافیست سمعک شما دارای مشکلاتی باشد که خارج از اطلاعات شما درباره سمعک است. در این مرحله نیاز به متخصص شنوایی دارید تا با بردن سمعک و گفتن مشکلات پیش آمده، درخواست تعمیر سمعک را می دهید.

اگر سمعک خریداری شده جدید باشد، تعمیر آن با گارانتی بدون پرداخت هرگونه هزینه ای ممکن است، اما اگر قدیمی باشد برای آن مبلغ جداگانه ای پرداخت می شود که این مبلغ بسیار ناچیز است. نکته ای که در این میان وجود دارد، به اهمیت خرید سمعک از مرکز معتبر تاکید می کند تا با گارانتی و پشتیبانی خود از مشکلات احتمالی مثل خرابی سمعک شما را نجات دهد.

برای خرید سمعک با گارانتی می توانید از کلینیک شنوایی تهران سمعک اقدام کنید تا با رعایت تمام مراحل شنوایی برای تجویز سمعک دارای کارت گارانتی و اوجینال که در بهبود شنوایی بسیار عالیست، برسید.

نکات مهم در تعمیر سمعک

در تعمیر سمعک کار های مختلفی انجام می شود و هر یک بستگی به مشکل موجود در سمعک و عواملی مثل تکنولوژی ساخت، برند، باتری سمعک، گارانتی و بیمه سمعک دارند که باید هر یک از این عوامل را جداگانه بررسی کنید و ببینید که نیاز به تعمیر سمعک در کلینیک شنوایی دارید یا نه، زیرا برخی از عواملی وجود دارد که می توان با انجام آن بدون مراجعه به کلینیک شنوایی در خانه تعمیر سمعک را انجام داد.

  • تنظیم نادرست سمعک: پیش آمده است که برای تعمیر سمعک به کلینیک تهران سمعک مراجعه شده است اما سمعک کاملا سالم بود و فقط از تنظیم خارج شده بود که روش راه حل این مشکل را باید هنگام خرید سمعک از مشاورین دریافت کرده بودند.
  • برند سمعک: برخی ازبرندها هستند که در نمایندگی خود برای تعمیر سمعک مراجعه می شود زیرا ممکن است قطعه ای از سمعک نیاز به تعویض داشته باشد و این قطعه اگر از نمایندگی خریداری شود معتبر تر خواهد بود.
  • بررسی باتری سمعک: در برخی موارد برای تعمیر سمعک به کلینیک مراجعه می شود و با بررسی های انجام شده می فهمیم که باتری سمعک را برعکس جاگذاری کرده اند و یا باتری اتمام شده و نیاز به تعویض دارد. به همین دلیل قبل از مراجعه به کلینیک برای تعمیر کردن سمعک، ایتدا عوامل مختلف مثل باتری را چک کنید.
    در برخی موارد ممکن است باتری در داخل سمعک گیر کند و در این مورد نیز می توانید بدون مراجعه به کلینیک، با یک وسیله نوک تیز باتری را درآوردید. اگر از آسیب به سمعک می ترسید پس برای در آوردن باتری میتوانید به پزشک مراجعه کنید.
  • فیلتر سمعک: اگر با کاهش ناچیزی از صدای خروجی در سمعک مواجه شوید، ممکن است به دلیل نیاز به تعویض فیلتر و یا تمیزکردن آن باشد که در خانه می توانید انجام دهید. چرا که گرفتگی فیلتر سمعک با عفونت داخل گوش بسیار رایج است.
  • شکستگی سمعک: اگر سمعک از دستتان افتاده و شکسته، در تعمیر سمعک اگر گارانتی و یا بیمه نداشته باشید هزینه جداگانه ای پرداخت خواهد شد و این ممکن است برابر با گرفتن سمعک جدید باشد. پس در مراقبت سمعک دقت داشته باشید.
  • خیس شدن سمعک: ممکن است سمعک به دلیل جذب رطوبت و عرق بدن و یا قرار گرفتن در معرض آب هنگام استحمام از کار بیافتد و نیاز به رطوبت گیری داشته باشد. برای جلوگیری از این انفاق می توانید سمعک ضد آب بخرید تا با خرابی سمعک در صورت مواجه با عرق رو به رو نشوید.
    امروزه معمولا همه سمعک های برند و تازه ساخت دارای رویه ضد آب هستند تا با مشکلات تعمیر سمعک به دلیل جذب رطویت کمتر سر و کار داشته باشید.
  • وجود نویز در سمعک: اگر در سمعک با قطع و وصلی صدا و نویز مواجه شدید هر چه سریعتر سمعک را به یک متخصص شنوایی برید چرا که این مشکل برای یک فرد کم شنوا مثل کابوسی سخت و طاقت فرسا است. وجود نویز در گوش بسیار اذیت کننده و سخت می باشد.
  • مشکل در میکروفون سمعک: اگر مشکل سمعک با روش هایی که برای انجام در خانه گفته شده بود حل نشود، پس ممکن است مشکل درونی تری مثل سوخت میکروفون داشته باشد که این از حیطه شما خارج است و باید به کلینیک برای تعمیر سمعک مراجعه کنید.
  • تعمیر لوله سمعک که شکسته: لوله سمعک بسیار آسیب پذیر بوده و احتمال شکنندگی بر اثر خشکی وجود دارد. برای تعویض لوله به کلینیک شنوایی تهران سمعک مراجعه کرده و در همان روز سمعک تعمیر شده خود را دریافت کنید.

تاثیر گارانتی و بیمه در هزینه تعمیر سمعک

معمولا تعمیرات سمعک نیاز به هزینه های هنگفت مثل چندین میلیون ندارد و با مبلغی قابل پرداخت مواجه خواهید شد. اما نیاز به تعمیر سمعک در سمعک های جدید و تازه خریداری شده بسیار سخت خواهد بود، بنابراین توصیه می کنیم سمعک خود را از مراکز معتبر خریداری کنید تا شامل گارانتی سمعک باشد و در موقع نیاز به تعمیر فقط سمعک را به کلینیک برده و با سمعک سالم از آنجا جدا شوید.

اگر سمعک شما بدون گارانتی باشد یعنی برای کارهای تعمیر سمعک هزینه هایی باید پرداخت شود که این هزینه ها معمولا بستگی به نوع سمعک و قطعات آن دارد. برای مثال تعویض میکروفون و یا رسیور مبلغ آنچنانی برای شما نخواهد داشت اما اگر آمپلی‌فایر سمعک مشکل داشته باشد، در این صورت هزینه های زیبادی برای تعمیر سمعک باید پرداخت شود.

جمع بندی

نیاز به تعمیر سمعک دارید و نمی دانید کدام مرکز برای این کار بهترین است؟ به وبسایت کلینیک شنوایی تهران سمعک مراجعه کنید تا با خدمات رایگان و یا هزینه کم در تعمیر سمعک آشنا شوید. همچنین اگر از تهران سمعک، سمعک خود را خریداری کنید، با خدمات مختلفی مثل گارانتی و مشاوره سمعک برای نگهداری اصولی و درست از ما خداحافظی خواهید کرد. برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد شنوایی سنجی و تعمیر سمعک با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری