امروز برابر است با :1403-01-09

نکات جالب در مورد گوشی پرچمدار

مجله چرخونکی : گوشی پرچمدار یک شرکت نماینده محصولات ان شرکت ست که باید در زمینه های باتری رم حافظه داخلی پردازنده صفحه نمایش کیفیت بدنه و طراحی مهمترین محصول شرکت باشد اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که گوشی هوشمندی که از سوی یک کمپانی به عنوان گوشی پرچمدارش معرفی می‌شود، لزوما در دنیای موبایل ممکن است به عنوان یک گوشی درجه یک شناخته نشود و تنها بهترین محصول شرکت مورد نظر باشد.

تفاوت گوشی های میان رده و پرچمدار از نظر سخت افزار

یکی از دلایلی که در سال‌های اخیر باعث افزایش کیفیت و همچنین محبوبیت گوشی‌های میانرده شده است، بهبود کیفیت تراشه‌هایی است که در این مدل گوشی‌ها استفاده می‌شود. کمپانی‌های مدیاتک، کوالکام و سامسونگ، برای تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های میان رده، دیگر از هسته‌ای ضعیف A53 و A55 استفاده نمی‌کنند؛ در عوض از هسته‌هایی مانند Cortex-A76 و حتی A77 استفاده می‌کنند که درواقع، همان بخش‌هایی هستند که در پردازنده‌ی پرچمداران نیز وجود دارند.

تفاوت گوشی های میان رده و پرچمدار از نظر باتری

در گذشته، فقط گوشی‌های پرچمدار بودند که از باتری‌هایی با ظرفیت بالا استفاده می‌کردند؛ اما امروزه، گوشی‌های میانرده نیز مجهز به باتری‌هایی با ظرفیت بالا هستند. حتی ممکن است که در گوشی‌های میانرده از باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر نسبت به باتری‌های موجود در پرچمداران استفاده شود.

به طور مثال، گلکسی S20 که یک مدل پرچمدار شناخته می‌شود، دارای یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی است؛ در حالی که گوشی میانرده شیائومی Redmi Note 9S یک باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی دارد.

تفاوت گوشی های میان رده و پرچمدار از نظر دوربین

استفاده از لنزهای باکیفیت در گوشی‌های میان رده به پدیدهای عادی تبدیل شده است. هرچند که قدرت زوم در گوشی‌های پرچمدار بسیار زیاد است و هنوز هم پرچمداران بهترین عکس‌ها را ثبت میکنند، اما کیفیت دوربین‌های گوشی‌های میانرده به قدری افزایش پیدا کرده که تفاوت عکس‌های ثبت شده توسط پرچمداران و میانرده ها کمتر از گذشته می‌شود.

گوشی‌های میان رده با قیمت مناسب، دوربین‌های با کیفیتی دارند. برای مثال، شیائومی نوت 10 مجهز به دوربین 108مگاپیکسلی است و روی هم رفته پنج دوربین دارد. به عنوان مثالی دیگر می‌توان به ریلمی X2 pro مجهز به دوربین 64 مگاپیکسلی اشاره کرد. این گوشی‌ها که از مدل‌های میان‌رده هستند، با دوربین‌های باکیفیت و قیمت‌های مناسب روانه بازار شدند.

قابلیت اجرای جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی

تجهیز گوشی‌های پرچمدار به جدیترین سیستم روی چیپ‌های موجود در بازار منجر می‌شود که قابلیت‌های پردازشی آن‌ها به شکل چشمگیری افزایش یابد. اغلب تراشه‌های موبایلی برتر موجود در بازار به جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده گرافیکی موبایلی موجود نیز مجهز می‌شوند. این امر سبب می‌شود که گوشی هوشمند مد نظر از نظر قابلیت‌ پردازش گرافیکی نیز محصولی فوق‌العاده باشد که نقش خیلی چشمگیری در انتخاب افراد برای گوشی های پرچمدار به شمار میرود.

اشتراک گذاری