امروز برابر است با :1403-05-06

مصرف 25 گیلاس در روز چه فوایدی برای بدن شما دارد؟

گیلاس قرمز گل سر سبد میوه های انتخابی است، چه برای دسر یا نوشیدنی. اما آیا می‌ دانستید، این نیروگاه کوچک دارای فواید تغذیه‌ای فراوان است! کارشناسان تغذیه خوردن 25 گیلاس در روز برای به حداکثر رساندن فواید آن توصیه می کنند.

مزایای سلامتی گنجاندن گیلاس در رژیم غذایی

تعداد ایده آل گیلاس هایی که باید در روز مصرف شود، تا حد زیادی به سلامت روده فرد بستگی دارد. گیلاس سرشار از فیبر و قند سوربیتول است. سوربیتول باعث ایجاد گاز، گرفتگی روده و افزایش مدفوع می شود. روده قوی تر ممکن است تعداد بیشتری گیلاس را تحمل کند در حالی که روده ضعیف تر ممکن است با تعداد کمتری هم احساس ناراحتی کند.

در حالی که مردم می توانند بین 15 تا 20 گیلاس را مستقیماً مصرف کنند، باید بر اساس راحتی بدن تصمیم گیری شود.

فواید سلامتی مصرف گیلاس

گیلاس سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. خواص گیلاس به مبارزه با بسیاری از بیماری ها از جمله مبارزه با کمبود خواب، کنترل دیابت، مشکلات قلبی و تنظیم سطح فشار خون کمک می کند. باید حداقل 10 تا 15 گیلاس در روز مصرف کنید تا مواد مغذی ضروری را از آن بدست آورید.

گیلاس معمولاً 2 نوع است یک گیلاس شیرین و یک گیلاس ترش وجود دارد. گیلاس عمدتاً به دلیل داشتن سه جزء تغذیه ای شناخته شده است: فیبر، ویتامین C و پتاسیم.

فیبرها به مبارزه با بیماری های قلبی و دیابت کمک می کنند، در حالی که پتاسیم و سدیم به تنظیم سطح فشار خون در بدن کمک می کنند. ویتامین C به بهبود ایمنی و سلامت پوست کمک می کند. گیلاس برای مقابله با انقباضات عضلانی نیز مفید است.

گیلاس همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی است و به افزایش ناگهانی سطح قند خون کمک نمی کند. فیبر نا محلول موجود در گیلاس از حرکت منظم روده پشتیبانی می کند. آنها محتوای آب بالایی دارند و همچنین یک ادرار آور هستند، به این معنی که به خلاص شدن از شر احتباس آب اضافی در بدن کمک می کنند.

افراد مبتلا به IBS (سندرم روده تحریک‌ پذیر)، SIBO (رشد بیش از حد باکتری‌ های روده کوچک) یا سایر ناراحتی‌ های گوارشی باید از مصرف زیاد گیلاس خودداری کنند یا تا زمانی که سلامت روده‌ شان بهبود پیدا کند، از مصرف آن اجتناب کنند.

اشتراک گذاری