امروز برابر است با :1403-05-06

مردی برای جراحی کیسه صفرا به بیمارستان رفت و با وازکتومی برگشت

یک مرد آرژانتینی پس از انجام عمل جراحی بر روی کیسه صفرا خود شوک زندگی خود را گرفت، اما بعدا متوجه شد که پزشکان به جای آن عمل وازکتومی انجام داده اند.

اوایل این هفته، خورخه باستو 41 ساله برای جراحی کیسه صفرا به بیمارستان استانی فلورنسیو دیاز در کوردوبا، آرژانتین رفت. قرار بود این عملیات برای سه شنبه 28 فوریه انجام شود، اما به دلیل شرایط خارج از کنترل او، عمل خورخه به روز چهارشنبه موکول شد.

ظاهراً این همان جزئیات کوچکی است که باعث رسوایی بدر فتاری شده است که کل کشور را فرا گرفته است. روز عمل، کارکنان بیمارستان به اتاق بیمار آمدند، او را روی برانکارد گذاشتند و بدون اینکه چیزی از او بپرسند یا حتی نمودارش را چک کنند، او را به اتاق عمل بردند. پزشکان هم زحمت بررسی نمودار او را به خود ندادند، بنابر این فقط نوع جراحی را که برای آن روز برنامه ریزی کرده بودند، وازکتومی، انجام دادند.

هنگامی که خورخه از عمل جراحی خود بیدار شد، نمی دانست چه اتفاقی افتاده است، اما بعد از آن یک دکتر برای بررسی او وارد شد و پس از مشاهده نمودار او، این خبر تکان دهنده را به او داد که به جای برنامه ریزی شده وازکتومی شده است. عمل کیسه صفرا مرد آرژانتینی برای چند لحظه لال بود، سپس شروع به وحشت کرد، اما زمان زیادی برای این کار نداشت، زیرا به زودی برای عمل جراحی که قرار بود در وهله اول انجام دهد، برنامه ریزی شد.

پس از عمل جراحی دوم، خورخه بازتو می خواست بداند که این خطا چگونه رخ داده است و برای معکوس کردن وازکتومی چه کاری می توان انجام داد. پزشکان مدام یکدیگر را به خاطر این اشتباه مقصر می‌ دانستند و مدام به او می‌ گفتند که در مورد وضعیت بیش از حد دراماتیک نباشد، زیرا اگر بخواهد می‌ تواند از طریق لقاح مصنوعی بچه دار شود. در مورد وازکتومی، به دلیل سن او و اندازه مجاری بریده شده، شانس موفقیت بسیار کم بود، بنابر این حتی تلاش هم فایده ای نداشت.

خورخه به شبکه خبری آرژانتینی El Doce گفت: «خیلی عجیب است زیرا در نمودار من در همه جا نوشته شده بود «کیسه صفرا»، تنها کاری که آنها باید انجام می دادند این بود که آن را بخوانند، لازم نیست دانشمند باشید تا متوجه شوید. من نمی خواهم انگشت اتهام را به سمت کسی بگیرم، اما هیچ کس در اینجا مسئولیت را بر عهده نمی گیرد. آنها بر این تمرکز می کنند که: “خب، اینقدر دراماتیک نباش، زیرا از طریق لقاح هنوز هم می توان صاحب فرزند شد.”

وکیل خورخه، دیگو لاری، گفت که موکلش ویران شده است. اگر چه او پدر دو پسر است، اما ظاهراً در یک رابطه جدید قرار دارد و قصد داشت در آینده با شریک جدید خود برای فرزندی تلاش کند. بدیهی است که آنها دوست داشتند به طور طبیعی باردار شوند، اما اکنون فقط گزینه لقاح مصنوعی را دارند.

خورخه گفت: «من عصبانی و درمانده هستم زیرا کاری که آنها انجام دادند غیر قابل برگشت است و هیچ تغییری در آن وجود ندارد. “من فقط نمی توانم این سطح از سهل انگاری را درک کنم، چگونه می توانید چنین اشتباه بزرگی انجام دهید.”

وکیل این مرد به خبرنگاران گفت که این اشتباه ناشی از زمان‌ بندی مجدد جراحی موکلش است. وازکتومی‌ ها معمولاً چهارشنبه‌ ها انجام می‌ شود و کارکنان بیمارستان استانی فلورنسیو دیاز، از جمله پزشکان، به‌ جای اینکه زحمت نگاه کردن به نمودار او را به خود دهند، به‌ عنوان یکی دیگر از بیماران وازکتومی با خورخه باستو رفتار کردند.

درام در حال حاضر ادامه دارد، اما به نظر می رسد خورخه به دنبال شکایت از پزشکان و بیمارستان به دلیل سهل انگاری است.

منبع خبر

اشتراک گذاری