امروز برابر است با :1403-05-06

مردی با دریافت 217 بار واکسن کووید-19 همه رو شوکه کرد

تیمی از دانشمندان آلمانی مرد 62 ساله ای را که عمداً 217 بار واکسن کووید-19 در طول 29 ماه دریافت کرده بود، مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند که او از هیچ عارضه جانبی منفی مرتبط با واکسن رنج نمی برد.

بسیاری از مردم اگر زندگیشان به واکسن کووید-۱۹ بستگی داشت، یک واکسن دریافت نمی‌ کردند، اما یک مرد آلمانی تصمیم گرفت تا با تزریق هر چه بیشتر واکسن‌ هایی که می‌ تواند کمبود بسیاری از آنها را جبران کند. در طی یک دوره 29 ماهه، این فرد 62 ساله ناشناس اهل ماگدبورگ آلمان، 217 بار کووید-19 تزریق کرد که به طور متوسط ​​چهار دوز در روز بود.

او چیزی است که شما می توانید آن را “آزمایش راه رفتن” بنامید، بنابر این پس از شنیدن در مورد او از یک روزنامه، محققان دانشگاه ارلانگن نورنبرگ با او تماس گرفتند و پرسیدند که آیا می توانند او را به نام علم مطالعه کنند. مرد موافقت کرد و تیم اخیرا تعدادی از یافته های جالب را در مجله بیماری های عفونی Lancet منتشر کرده است.

دکتر کیلیان شوبر گفت: «مورد آزمایشی ما در مجموع با هشت واکسن مختلف، از جمله واکسن‌ های مختلف mRNA موجود، واکسینه شد. “مشاهده ای که با وجود این بیش از حد واکسیناسیون فوق العاده، هیچ عارضه جانبی قابل توجهی ایجاد نشد، نشان می دهد که داروها درجه تحمل خوبی دارند.”

محققان همچنین دریافتند که او نسبت به افرادی که «تنها» سه دوز واکسن کووید-19 دریافت کرده بودند، سطوح بالاتری از سلول‌ های ایمنی و آنتی‌ بادی‌ های ضد ویروس کرونا داشت. یکی از دانشمندان خاطرنشان کرد: “به طور کلی، ما هیچ نشانه ای برای پاسخ ایمنی ضعیف تر پیدا نکردیم، بلکه بر عکس.” آزمایش‌ های بیشتر نشان داد که پاسخ ایمنی او به سایر ویروس‌ها بدون تغییر باقی مانده است، که دلیلی بر این بود که سیستم ایمنی بدن او توسط هایپر واکسیناسیون آسیب ندیده است.

اگر چه محققان خاطر نشان کردند که رویکرد منحصر به‌ فرد این مرد به واکسیناسیون نشان می‌ دهد که «معمولا چقدر واکسن‌ ها تحمل می‌ شوند»، آنها همچنین اذعان کردند که تحمل او برای تعداد بی‌ معنی واکسن‌های کووید-۱۹ ممکن است برای بقیه جمعیت ترجمه نشود. علاوه بر این، علم نشان می‌ دهد که اثرات مثبت واکسن‌ ها با تعداد دوزها تغییر نمی‌ کند.

واکسن قبل از اینکه بتواند پاسخ ایمنی ایجاد کند توسط آنتی بادی ها جذب می شود. آندریاس رادبروخ، ایمونولوژیست، توضیح داد که فراتر از سطح معینی از غلظت آنتی بادی ها، سیستم ایمنی بسته می شود و دیگر آنتی بادی جدیدی ساخته نمی شود. هنگامی که فردی آنتی بادی کافی داشته باشد، نمی توانید با واکسیناسیون بیشتر محافظت از او را افزایش دهید.

جالب اینجاست که این مرد ناشناس اولین بار در سال 2022 به تیتر اخبار تبدیل شد، زمانی که مشخص شد حداقل 90 بار برای کووید-19 واکسینه شده است. در آن زمان، او مشکوک بود که برای گرفتن چندین گواهی واکسیناسیون، واکسن های زیادی دریافت کرده است که سپس به افرادی فروخت که نمی خواستند واکسینه شوند اما برای برخورداری از امتیازات خاص در طول قرنطینه به اسناد نیاز داشتند. امروز، این مرد اصرار دارد که 217 بار “به دلایل شخصی” واکسینه شده است، اما اعتراف می کند که به دلیل کلاهبرداری توسط مقامات آلمانی تحت بازجویی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری