امروز برابر است با :1403-05-06

مراقب فروش کولر گازی‌ های تقلبی و پُر مصرف باشید

شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) اعلام‌ کرد: به‌ دنبال تبلیغات گسترده مبنی بر فروش کولرهای گازی در رسانه‌ های مختلف اجتماعی، مردم مراقب باشند در دام سود جویان عرضه کولرهای گازی تقلبی و پر مصرف نیفتند.

این شرکت با صدور اطلاعیه‌ای افزود: به اطلاع مشترکان برق می‌ رساند در روزهای اخیر در مناطق عادی و معتدل (غیر گرمسیری) کشور شاهد تبلیغات گسترده افراد سود جو درباره فروش کولرهای گازی در رسانه‌ های جمعی و اجتماعی هستیم که به‌منظور جلوگیری از گرفتاری عموم مردم در دام این افراد و در بعضی موارد متقلب مواردی را اعلام می‌ دارد.

در مناطق عادی و معتدل استفاده از کولرهای آبی در فصل گرم پاسخگوی نیاز هم‌ وطنان این مناطق بوده و دمای آسایش (۲۴ درجه سانتیگراد) با استفاده از این وسایل سرمایشی قابل‌ تحقق است.

عمده کولرهای گازی تبلیغی، از مبادی غیر رسمی و بدون اخذ تاییدیه سازمان ملی استاندارد وارد کشور شده و فاقد برچسب انرژی و یا دارای برچسب تقلبی و غیر حقیقی بوده و بسیار کم‌ بازده و در عین‌ حال پر مصرف است.

فقط برای مناطق گرم و با رطوبت بالا، استفاده از کولرهای گازی توجیه‌ پذیر بوده و بهره‌ گیری از انواع پر بازده و کم‌ مصرف با برچسب انرژی A+++ و از نوع مجهز به سیستم اینورتر توصیه می‌ شود.

با توجه‌ به مصرف انرژی چند برابری کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی و الگوی مصرف انرژی برق در مناطق عادی، استفاده از این نوع تجهیزات سرمایشی به‌ هیچ‌ وجه اقتصادی نبوده و موجب افزایش ناگهانی و چشمگیر قبوض برق مشترکان مناطق عادی می‌ شود.

با استفاده از کولرهای آبی کم‌ مصرف و پر بازده مجهز به موتورهای BLDC، علاوه بر تامین آسایش دمایی هم‌ وطنان در مناطق معتدل در مصرف انرژی برق و آب نیز صرفه‌ جویی قابل‌ توجهی انجام می‌ شود.

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری