امروز برابر است با :1403-05-06
مبلمان اداری کلاسیک یا مدرن

مبل اداری کلاسیک یا مدرن کدام یک مناسب من است ؟

مجله چرخونکی : مبلمان اداری مدرن یکی از جدیدترین سبک ها در طراحی تجهیزات اداری می باشد که تاثیر مستقیم در چیدمان، ماهیت میز و صندلی اداری دارد. مدرن یعنی نو و سبک مدرن یعنی یک سبک تازه و نو، به طور کلی مبلمان مدرن یعنی وسایلی و تجهیزاتی که به سبک نو و نو طراحی و تولید شده اند.

مبلمان اداری کلاسیک یکی از ظریف ترین انواع مبلمان اداری و تجهیزات اداری می باشند. برخلاف تصور خیلی از افراد که مبلمان کلاسیک را طراحی شلوغ بزرگ می دانند باید گفت که این سبک از مبلمان دارای ظرافت بی نظیری در طراحی هستند البته این ظرافت به معنی ضعیف و شکننده بودن آن ها نیست بلکه در طراحی و زیبایی آن ها است.

در طراحی و تولید مبلمان کلاسیک از متریال های خاص و متنوعی استفاده می شود و باید گفت این مبلمان یکی از گران ترین سبک ها و انواع تجهیزات اداری می باشند و جز دسته مبلمان اداری لوکس قرار دارند.

سبک مبلمان اداری مدرن

رنگ ها سبک تر و جسورانه تر می شوند ، از روشن و پر جنب و جوش گرفته تا پاستیل و تسکین دهنده. در بین رنگ ها می توان شیوع بالاتری از الگوهای و نقوش را پیدا کرد که باعث ایجاد بافت ، رنگ و فرم به سطوح می شود.

بسیاری از سبک های مدرن شامل یک سبک مینیمالیستی یا ساده تر است که باعث افزایش بهره وری و بهینه سازی فضا می شود. فضای کاربردی جایگزین لوکس شده است و طراحان مدرن در حال ایجاد مبلمان اداری هستند که دارای ویژگی های چند وظیفه ای هستند. سبک ها منعکس کننده تحولات مدرن مانند شهرنشینی و فضاهای اداری کوچکتر است.

نوع مبلمان در یک دفتر می تواند به تصویر یک تجارت منعکس شود. این یکی از اولین مواردی است که مشتریان به طور ناخودآگاه متوجه آن می شوند و می توانند جلوه ای ماندگار ایجاد کنند.

سبک مبلمان اداری کلاسیک

متریال اصلی سبک کلاسیک چوب است برای ساخت این نوع مبلمان اداری از چوب های مختلفی استفاده می کنند مانند : راش ، آبنوس ، گردو ، افرا و… اما بیشتر از چوب راش استفاده می کنند به دلیل این که این چوب کم گره است و انعطاف پذیری بالایی دارد.

سبک کلاسیک تجملاتی و شلوغ است در این مبلمان اداری از منبت و معرق کاری بهره می برند که این کار زیبایی این محصولات را دو چندان می کند. از سبک کلاسیک اغلب در زمینه شغلی های رسمی استفاده می کنند.

در مبلمان اداری کلاسیک از رنگ های تیره بهره می برند رنگ هایی مانند : زرشکی ، سبز ، قهوه ای ، مشکی و … رنگ های تیره جذابیت زیادی دارند و فضای آرام بخشی به ارمغان می آورند.

اگر قصد خرید مبلمان اداری کلاسیک را دارید قبل از آن یک متراژ بزرگ در نظر بگیرید این سبک وزن سنگینی دارد و نسبتا بزرگ هستند و فضای زیادی را اشغال می کنند. برای زیبا شدن فضای خود می توانید رنگ مبلمان اداری خودتان را با سقف ، کف پوش و دیوار ها هماهنگ کنید.

مبلمان اداری مدرن یا کلاسیک

هر مدیری بنا به سلیقه‌ای که دارد، می‌تواند برای دکوراسیون خود هر سبکی مبلمان اداری مدرن و کلاسیک را انتخاب کند. گاهی واضح نمی‌توان گفت که فرد یک سبک مدرن یا کلاسیک را می‌پسندد و یا از تلفیقی از هر دو استفاده می‌کند. البته بدون اینکه تعریف درستی از سبک‌ها و نحوه تلفیق درست آنها با یکدیگر داشته باشید، اقدام به این کار نکنید.

نحوه چیدمان وسایل و تقسیم‌بندی فضا، رنگ پوشش کف، سقف و دیوارها، نورپردازی و از همه مهم‌تر مبلمان اداری تعیین‌کننده زیبایی و کارآمدی فضاها هستند.

اگر محل کارتان کوچک متراژ یعنی زیر ۱۰۰ مترمربع است و می خواهید از تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن استفاده کنید، حتما سبک غالب برای دکور محل کار خود را مدرن انتخاب کنید.

سبک مدرن نسبت به دیگر سبک ها به خصوص سبک کلاسیک خلوتی بیشتری دارد و با مساحت و محیط شرکت های کوچک متراژ همخوان تر است.برای استفاده از سبک کلاسیک به عنوان سبک غالب دکوراسیون به فضاهای بزرگ تر نیاز داریم.

نوع کار شمازمینه فعالیت شرکت شما چیست؟

اگر یک شرکت تحقیقاتی هستید که بر روی محصولات نوین و تکنولوژیکی کار می‌کنید، بدون معطلی سبک مدرن را انتخاب کنید. در سبک دکوراسیون اداری مدرن، مرزها تقریباً حذف شده‌اند و فضای بسته و اتاق کار مفهوم چندانی ندارد.

در چنین فضاهایی دکوراسیون محیط کار به شکلی انجام می‌شود تا دسترسی پرسنل به یکدیگر و تعامل میان آن‌ها راحت‌تر صورت بگیرد. استفاده از میزهای کار گروهی در چنین دفتر کاری یک پیشنهاد ویژه است.

ولی اگر شما فروشنده محصولات سنتی کشورتان هستید و یا به نوعی کار شما با تاریخ باستان کشورتان گره خورده است هیچ چیزی بهتر از مبلمان اداری کلاسیک برای شما نیست.

قیمت سبک های مبلمان اداری

این جمله که قیمت مبلمان کلاسیک بیشتر از قیمت مبلمان مدرن است، همیشه درست نیست؛ در واقع قیمت بستگی به نوع انتخاب شما از لحاظ طرح، جنس، رنگ، کارایی و برند شرکتی که از آن خرید میکنید، دارد؛ اما در مجموع قیمت مبلمان اداری کلاسیک معمولاً از نوع مدرن آنها بیشتر میشود.

اشتراک گذاری