امروز برابر است با :1403-03-03

شتاب صفر تا صد این فراری جدید در ۲.۹ ثانیه است

فراری از جدیدترین خودروی خود که ترکیبی از سنت و مدرنیته است، رونمایی کرد. این ترکیب خاص و منحصر به‌ فرد فراری در هیچ جایی به‌ اندازه جدیدترین خودروی آن، یعنی ۱۲Cilndri، جانشین ۸۱۲ سوپر فست مشهود نیست. همانطور که از نام آن پیداست، همه چیز مربوط به موتور ۱۲ سیلندر فراری است.

پیشرانه ۶.۵ لیتری این خودرو، آخرین تکامل فراری F۱۴۰ V-۱۲ است که برای اولین‌ بار دو دهه پیش در مدل انزو استفاده شد. این پیشرانه ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۷۷ نیوتون متر گشتاور تولید می‌ کند. در حالی که هیچ موتور برقی وجود ندارد، فراری موفق شده که تمام استانداردهای آلایندگی مربوطه را رعایت کند.

همراه با موتور، یک گیربکس هشت‌ سرعته دوکلاچه در عقب وجود دارد که نوید تعویض دنده ۳۰ درصد سریع‌ تر از گیربکس ۸۱۲ را می‌ دهد. با توجه به اینکه ۸۱۲ یکی از خودروهایی بود که سریع‌ ترین دنده را در جاده‌ ها تغییر می‌ داد، این بهبود باید فوق‌ العاده باشد.

تغییر به سمت لاستیک‌های ۲۱ اینچی به طور مؤثر ضریب دنده را ۵.۰ درصد کوتاه و به شتاب بهتر کمک می‌ کند. این فراری شتاب صفر تا صد را در ۲.۹ ثانیه و همچنین شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۷.۹ ثانیه انجام می‌ دهد. نسخه اسپایدر آن بسیار کندتر بوده و شتاب آن به ترتیب ۲.۹۵ ثانیه و ۸.۲ ثانیه است.

حداکثر سرعت برای هر دو مدل تا ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. از نظر اندازه، ۱۲ Cilindri کمی بزرگتر از ۸۱۲ سوپر فست است، اگر چه فاصله بین دو محور آن یک اینچ کوتاه‌ تر است. طراحی ۱۲Cilndri مشابه چیزی است که در روما وجود داشت. پنل مشکی جلوی کاپوت و بین چراغ‌ ها، به پنل موجود در نمونه‌ های اولیه GTB/۴ ۳۶۵ دیتونا اشاره دارد.

در واقع، همه چیز کاملاً شبیه دیتونا است.در داخل، فرمان سنتی فراری را می‌ بینید که با کنترلرها پوشانده شده است، اما بر خلاف بسیاری از مدل‌ های جدید این برند، یک نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی وجود دارد. در غیر این صورت، کابین با چیزی که در پوروسانگوئه دیده‌ ایم، به غیر از صندلی‌ های عقب چندان متفاوت نیست.

همانطور که انتظار می‌رود، ۱۲Cilindri از جدیدترین سیستم‌ های کنترل شاسی فوق پیشرفته فراری، از جمله کنترل لغزش جانبی ۸ بهره می‌ برد که برای تخمین سریع‌تر سطح چسبندگی تایرها طراحی شده است. همچنین سیستم فرمان‌ پذیری چهار چرخ مستقل هوشمندانه‌ ای وجود دارد که می‌ تواند تایرهای عقب را در جهت مخالف یکدیگر هدایت کند.

فراری فقط وزن خشک این خودرو را اعلام کرده و نسخه کوپه ۱۵۶۸ کیلوگرم و اسپایدر ۱۶۱۹ کیلوگرم وزن دارد. فراری همچنین می‌ گوید که ۱۲Cilndri حدود ۱۵ درصد مستحکم‌ تر از ۸۱۲ است. همانطور که انتظار می‌ رفت، این فراری V-۱۲ ارزان نخواهد بود. ۱۲Cilindri برای مدل کوپه ۴۲۳ هزار دلار و برای کانورتیبل ۴۶۶ هزار دلار قیمت تعیین کرده است.

منبع: خبر آنلاین

اشتراک گذاری