امروز برابر است با :1403-05-06

زنانی که ورزش نمی کنند این نکات تغذیه ای را بدانند!

در حالی که ورزش منظم به طور گسترده به عنوان یکی از اجزای حیاتی یک سبک زندگی سالم شناخته شده است، اما همه افراد زمان یا توانایی انجام فعالیت بدنی مداوم را ندارند.

دستورالعمل های غذایی، برای زنانی که به طور منظم ورزش نمی کنند یا قادر به ورزش نیستند، وجود دارد. هنگامی که صحبت از تغذیه برای زنانی می شود که به طور منظم ورزش نمی کنند، دستورالعمل هایی وجود دارد.

ملاحظات کلیدی تغذیه

اگر خیلی فعال نیستید، توجه به اینکه چه می خورید و چقدر می خورید بسیار مهم تر می شود. برای جلوگیری از پرخوری، بر روی کنترل غذا تمرکز کنید. سبزیجات را بخش بزرگی از وعده های غذایی خود قرار دهید آنها کالری کمی دارند اما سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. به روش‌ هایی فکر کنید که آنها را خوشمزه اما سالم نگه می‌ دارد، مانند کباب کردن یا بخارپز کردن با حداقل روغن، فکر کنید.

پروتئین های بدون چربی نیز ضروری هستند. به سراغ گزینه هایی مانند مرغ بدون پوست، تکه های گوشت بدون چربی و ماهی بروید. اینها مواد مغذی مورد نیاز را بدون کالری اضافی یا چربی های ناسالم فراهم می کنند. همچنین مراقب انتخاب نوشیدنی خود باشید. آب، دمنوش های گیاهی و نوشیدنی های شیرین نشده بهترین هستند. نوشیدنی‌ های شیرین می‌ توانند بدون اینکه متوجه شوید کالری اضافی زیادی را دریافت کنید.

تفاوت در نیازهای غذایی

زنانی که به طور منظم ورزش نمی‌ کنند نسبت به زنانی که فعالیت بیشتری دارند به کالری کمتری نیاز دارند. این بدان معنا نیست که شما باید غذای کمتری مصرف کنید، بلکه باید غذاهایی بخورید که سرشار از مواد مغذی هستند، نه کالری. غذاهای پر فیبر به ویژه مفید هستند زیرا به هضم کمک می کنند و مدت طولانی تری احساس سیری می کنند که به کنترل کالری دریافتی شما کمک می کند.

متعادل کردن مصرف پروتئین، چربی های سالم و کربوهیدرات های پیچیده همچنان مهم است. با این حال، با در یک سبک زندگی بی تحرک، باید بر دریافت ویتامین ها و مواد معدنی کافی برای حمایت از سلامت کلی خود تاکید بیشتری داشت.

حفظ وزن و متابولیسم سالم

این دستورالعمل ها استراتژی های روشنی را برای کمک به حفظ وزن و متابولیسم سالم برای افرادی که سبک زندگی کم تحرک دارند ارائه می دهد. خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل مقدار زیادی غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات و میوه باشد، کلید اصلی است. وعده های غذایی منظم می تواند به شما کمک کند از وسوسه خوردن میان وعده های ناسالم جلوگیری کنید. هیدراته ماندن از متابولیسم و ​​سلامت کلی شما حمایت می کند.

غذاهای فرآوری شده، به ویژه آنهایی که حاوی قند، نمک و چربی های ناسالم هستند، باید محدود شوند. این ها می توانند به افزایش وزن و مشکلات متابولیک کمک کنند، که مدیریت آنها در زمانی که فعالیت بدنی ندارید سخت تر است.

توصیه های غذایی عملی

در اینجا چند نکته عملی برای حفظ رژیم غذایی برای زنان کم تحرک آورده شده است:

سبزیجات رنگارنگ: بشقاب خود را با انواع سبزیجات پر کنید. آنها کالری کمی دارند اما دارای مواد مغذی مهمی هستند.

غلات کامل: غلات تصفیه شده را با غلات کامل مانند برنج قهوه ای، گندم کامل و ارزن جایگزین کنید. انرژی و فیبر را تامین می کنند.

منابع پروتئین بدون چربی: لوبیا، عدس، مرغ بدون پوست و ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اینها به حفظ توده عضلانی بدون افزودن چربی های غیر ضروری کمک می کنند.

میان وعده های سالم: به جای میان وعده های پر کالری و کم مواد مغذی، آجیل، دانه ها، ماست ساده یا میوه را انتخاب کنید.

خوردن آگاهانه: از اندازه وعده های خود آگاه باشید و سعی کنید مصرف نوشیدنی های شیرین و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

اشتراک گذاری