امروز برابر است با :1403-05-06

زعفران قائنات مشهد + بهترین نوع زعفران

زعفران قائنات مشهد

زعفران قائنات مشهد به دلایل زیادی از فروش خوبی در ایران و خارج از ایران برخوردار است. زعفران به خاطر خواص بی‌نظیری که دارد، استفاده از آن بسیار توصیه شده است.

منطقه قائنات یکی از برترین مناطق کشت زعفران است و اکثر افرادی که زعفران شناس هستند، محال است به جز زعفران قائنات، زعفران منطقه دیگری را انتخاب کنند. در ادامه بیشتر در مورد کیفیت و انواع زعفران این منطقه با شما صحبت خواهیم کرد.

معرفی زعفران قائنات مشهد

زعفران قائنات مشهد از جمله زعفران‌های خوش عطر، خوش رنگ و خوش طعم است. کیفیت بالای زعفران این منطقه بر همگان ثابت شده است و نیازی به تعریف و تمجید ندارد. قیمت این نوع زعفران مناسب بوده و حقیقتاً نسبت به کیفیتی که دارد، منصفانه برآورد می‌شود.

شهرستان قائنات دومین شهر پرجمعیت خراسان جنوبی است و این استان جزء مهم‌ترین استان‌ها در زمینه کشت زعفران در کشور است. قدرت رنگ این زعفران نقطه قوت آن نسبت به دیگر زعفران‌های استان‌های دیگر است. به خاطر کیفیت بالا، زعفران قائنات توانسته مشتریان زیادی را به دست آورده و بازدهی بسیار خوبی داشته باشد.

دلایل برتری زعفران قائنات مشهد

خرید زعفران قائنات مشهد به خاطر کیفیت بالایی که دارد، طبیعتاً بالا است. قائنات خراسان جنوبی سابقه بسیار بالایی در زمینه کشت زعفران دارد. سابقه‌ای که به بیش از 3 هزار سال می‌رسد. زعفران به دلیل اینکه به آبیاری زیادی نیاز ندارد، بهترین محصول برای کشت در استان خراسان جنوبی است که آب و هوای گرم و خشکی دارد.

دلیل اصلی مرغوبیت زعفران این منطقه شرایط اقلیمی است. ارتفاع از سطح دریا هم در این بین موضوع مهمی است که توانسته کشت این گیاه را با این منطقه سازگار کند. خاک شهرستان قائنات دارای مواد معدنی بسیار زیادی است. به همین خاطر گیاهی مانند زعفران با کیفیت بالایی می‌تواند رشد کند. کشت زعفران در این منطقه حدود ۴۵۰۰ هکتار را در بر گرفته و تولید 30 تن را به خود اختصاص داده است. در این بین زعفران امید از قائنات مشهد از جمله برندهای ممتازی است که به خاطر کیفیت بالای خود مشتریان بیشتری را جذب کرده است.

انواع زعفران قائنات

قیمت زعفران قائنات مشهد با در نظر گرفتن انواعی که دارد متغیر است. قبل از اینکه به بررسی انواع زعفران این منطقه بپردازیم بهتر است معروف‌ترین برند را در این زمینه معرفی کنیم. زعفران امید قائنات مشهد یکی از برترین برندهای زعفران است که می‌توان نام برد؛ چراکه امتحان خود را پس داده است.

  • زعفران نگین قائنات

زعفران نگین قائنات از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این نوع عطر و بوی مطلوبی هم دارد و این دو مشخصه متمایز کننده این نوع نسبت به دیگر انواع زعفران قائنات است. اگر به دنبال رنگ‌دهی بالایی هستید، زعفران نگین را می‌توانید انتخاب کنید.زعفران نگین ظاهر و رنگ فوق العاده‌ای دارد. شاخه کلاله‌ها چسبیده به یکدیگر نیستند. سرپر و تورفتگی ندارد. انتهای کلاله‌ها سفیدی ندارد.

  • زعفران سوپرنگین

زعفران سوپرنگین با کلاله‌های کاملاً مستقل و بدون سفیدی از درشتی و پهنی خاصی در قسمت سرقلم برخوردار است. این نوع زعفران هم فرورفتگی ندارد و بیشتر برای صادرات مناسب است. سوپر نگین به هیچ عنوان تیرگی ندارد و با تکه‌های مستقل که به هم نچسبیده‌اند، مشخص شده‌اند. این نوع زعفران راست بوده کلاله‌های بسیار درشتی هم دارد.

  • زعفران سرگل

زعفران سرگل قائنات از جمله زعفران‌هایی است که اکثراً آن را می‌شناسند. در بین ایرانی‌ها این نوع زعفران بسیار پرفروش است. رنگ قرمز و بدون سفیدی اولین مشخصه این نوع زعفران قائنات است. رشته‌ها بافته نشده‌اند و شما را با قلم‌های ریز و رنگ‌دهی عالی روبرو می‌کند.

  • زعفران پوشال

زعفران پوشال هم نوعی دیگر است. اعراب به شدت از این نوع زعفران استقبال می‌کنند. خامه زعفران به انتهای کلاله چسبیده است و به همین دلیل، شما زعفران پوشال را به راحتی می‌توانی تشخیص دهید. به خاطر چسبیدگی خامه به انتهای کلاله، شما به سادگی به اصالت زعفران می‌توانید پی ببرید.

  • زعفران ریشه

زعفران ریشه با اینکه قسمت‌های سفید رنگ آن مشاهده می‌شود ولی کماکان چیزی از خواص اصلی زعفران کم نمی‌کند. رنگدهی این نوع زعفران هم قابل قبول است و عطر و بوی اصلی زعفران را می‌توانید انتظار داشته باشید. برای مصارف خانگی بسیاری از این نوع استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

زعفران قائنات مشهد همان‌طور که گفته شد به دلیل رنگ دهی قدرتمند، طعم و عطر دلپذیر معروفیت و محبوبیت بیشتری دارد. زعفران قائنات را بهترین گزینه برای صادرات می‌شناسند. در داخل کشور هم مردم اکثراً این منطقه را به عنوان عرضه کننده زعفران اصل می‌شناسند. زعفران امید یکی از برندهای معتبر زعفران قائنات است که به خاطر کیفیت بالا و قیمت مناسب فروش خوبی را هم تجربه می‌کند.

سؤالات متداول

  • چرا زعفران قائنات نسبت به دیگر زعفران‌ها فروش بیشتری دارد؟

زعفران این منطقه از رنگ، عطر و طعم قابل قبولی برخوردار است و کیفیت آن ثابت شده است.