امروز برابر است با :1403-05-06

زالو 6 سانتی متری در گلوی یک مرد با صدای خش دار پیدا شد

آیا تا به حال با گلو درد و صدای خش دار از خواب بیدار شده اید؟ البته، دارید، اما احتمالاً هرگز فکر نمی کردید که بیشتر از یک سرماخوردگی خفیف باشد. یک مرد 53 ساله ویتنامی که از این علائم رنج می برد، همین فکر را می کرد تا اینکه شروع به تف کردن خون کرد و در آن لحظه متوجه شد که اوضاع بدتر از چیزی است که به نظر می رسد.

در ابتدا، او سعی کرد با باز کردن دهان و نگاه کردن در آینه، علت را شناسایی کند، اما نمی‌ توانست چیز زیادی جدا از توده‌ ای قهوه‌ ای رنگ در قسمت بالای گلویش ببیند. مرد وحشت زده شد و بلافاصله به دنبال کمک پزشکی رفت. اینطوری فهمید که یک زالو به گلویش چسبیده است.

هنگامی که این مرد با شکایت از ناراحتی گلو و گهگاه خون تف کردن به بیمارستان ملی غدد درون ریز در هانوی رسید، پزشکان آندوسکوپی را انجام دادند که نشان داد زالویی به طول 6 سانتی‌ متر محکم به گلوی او چسبیده بود، زیر گلو نزدیک نای. چنین اکتشافاتی بی سابقه نیست یک مرد ویتنامی دیگر به همین دلیل در سال 2019 تیتر اخبار شد اما آنها بسیار نادر تلقی می شوند.

زالوها معمولاً به دلیل عدم رعایت بهداشت مناسب موفق به ورود به بدن انسان می شوند. در این مورد خاص، بیمار 53 ساله به پزشکان گفت که حدود یک ماه قبل در حین کار با تله موش از ناحیه دست آسیب دیده است. او که به طب گیاهی Shennong ایمان داشت، بیرون رفت و گیاهان دارویی را چید، در دهان گذاشت و آنها را به شکل خمیری درآورد که روی زخمش می‌ مالید.

دستش خوب بود، اما پزشکان معتقدند با گذاشتن برگ های شسته نشده در دهانش، اجازه دسترسی یک زالو کوچک به بدنش را داده است. آنها معمولا کوچک هستند، اما با تغذیه مداوم از خون، می توانند بسیار سریع رشد کنند.

برای جلوگیری از چنین شرایطی، پزشکان به مردم توصیه می‌کنند از منابع آب آلوده و برگ‌ های کثیف در هنگام بیرون از طبیعت دوری کنند.

اشتراک گذاری