امروز برابر است با :1403-05-06

دنی آلوز با پرداخت وثیقه یک میلیون یورویی از زندان آزاد شد

پس از تقریبا 14 ماه زندان، دنی آلوز پس از جمع آوری میلیون یورو مورد نیاز برای وثیقه، همانطور که توسط دادگاه عالی دادگستری کاتالونیا تایید شد، از زندان خارج می شود. دادگاه بارسلونا روز چهارشنبه 20 مارس با رای خصوصی مخالف با آزادی موقت او موافقت کرد. لازم به یادآوری است که این فوتبالیست به اتهام تجاوز جنسی به چهار سال و شش ماه زندان محکوم شده بود.

وثیقه پیچیده

این فوتبالیست بالاخره پس از چند روز مذاکره توانسته مبلغ را تامین کند. در ابتدا همه نگاه ها به خانواده نیمار بود که در همان ابتدای پرونده به دنی آلوز کمک کردند.

به هر حال، همه چیز به این واقعیت اشاره داشت که او در روز دوشنبه از زندان آزاد شد. جمعه گذشته، این برزیلی یک ساعت اضافی درخواست کرد تا بتواند وثیقه بگذارد: از ساعت 14:00 تا 15:00. در هر صورت، او نتوانست آن را ارائه دهد و آلوز مجبور شد آخر هفته را در زندان بگذراند. تلاش های این شنبه و یکشنبه هیئت همراه به ثمر نشسته است.

اقدامات پیشگیرانه آزادی موقت او

دنی آلوز علاوه بر تودیع وثیقه یک میلیون یورویی، دو پاسپورت برزیلی و اسپانیایی خود را با دفاعیات خود به سرپرستی وکیل اینس گواردیولا تحویل داده است. این فوتبالیست اجازه خروج از خاک ملی را نخواهد داشت. علاوه بر این، او از نزدیک شدن به قربانی که تحت تأثیر وقایع اخیر بنا به ادعای دادستان خصوصی و مکان هایی که او رفت و آمد می کند، ممنوع است. او نمی تواند با او تماس بگیرد و باید هر هفته در دادگاه حاضر شود.

خطر پرواز آلوز

این بازیکن سابق ماه ها از دادگاه درخواست آزادی موقت کرده بود، اما همیشه به دلیل خطر بالای فرار به دلیل قدرت خرید بالای متهم رد شده بود. با توجه به اینکه برزیل با اسپانیا معاهده ای برای استرداد ندارد، دادگاه ها بارها تصمیم گرفته اند که او را در زندان نگه دارند.

با این حال، شرایط چهارشنبه گذشته تغییر کرد، زمانی که دادگاه بارسلونا با آزادی موقت او با وثیقه یک میلیون یورویی موافقت کرد. رقم بالایی که دنی آلوز را غافلگیر کرد، اما با کار خلاف ساعت، توانست آن را جمع کند. در هر صورت، سناریوی آسانی نبوده است زیرا در چند ساعت اخیر هوادارانی که او روی کمک آنها در پرداخت حساب می کرد، مانند خانواده نیمار، علناً خود را جدا کردند.

حکم هنوز قطعی نشده است

دنی آلوز امروز زندان را ترک می کند و در انتظار صدور حکم نهایی پس از درخواست تجدید نظر توسط دادستانی، دادستان خصوصی و دفاع است. در حالی که دادسرا و دادستان خصوصی با رد شرایط مخففه جبران خسارت تقاضای افزایش مجازات می‌ کنند، دفاعیات دقیقاً بر عکس آن اشاره می‌ کنند و آن این است که شرایط مخففه بسیار واجد شرایط تلقی شود که باعث کاهش بیش‌تر مجازات می‌ شود.

اشتراک گذاری