امروز برابر است با :1403-04-04
ترک عادت های بد برای حفظ سلامت

5 عادت بد که برای حفظ سلامت خود باید آنها را ترک کنید!

مجله چرخونکی : می خواهید زندگی خود را تغییر دهید؟ عادات خود را تغییر دهید. برای بازنویسی یک عبارت رایج، عادت هایی که شما را به اینجا رسانده اند، شما را به جایی که می خواهید نخواهند رساند.زمانی که عادات خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر می دهید.

اما این در مورد “شکستن” عادت های بد نیست. این در مورد جایگزینی آنها با موارد خوب است.اما اگر بیشتر با زندگی خود مشکلی نداشته باشید چه؟ داشتن (لذت بردن) از چند عادت بد چه چیز وحشتناکی دارد؟برای شروع، عادات بد شما را از رسیدن به اهدافتان باز می دارد، به سلامتی شما آسیب می رساند و زمان و انرژی شما را هدر می دهد.

5 مورد از عادت های بد که باید برای آنها فکری بکنید

خواب ناکافی

خواب کافی یک ضرورت است نه تجمل. مطمئناً، می‌توانید 4 تا 5 ساعت خواب در شبانه‌روز بخوابید، اما دیر یا زود بهای آن را می‌پردازید و خیلی از آن خوشتان نمی‌آید.خواب نقش حیاتی در مدیریت استرس دارد. خواب ناکافی منجر به تصمیمات بد می شود و تصمیمات بد منجر به استرس و چالش های سلامت عاطفی می شود.

خواب ناکافی نیز سال ها از زندگی شما می گیرد. آیا می خواهید قبل از زمان خود بمیرید؟ کم خوابی.خواب سیستم شما را بازیابی و حفظ می کند. بدن و مغز در طول خواب ترمیم می کنند.استراحت کافی و خواب کافی برای سلامتی، شادی و تندرستی شما حیاتی است.

آداب و رسوم قبل از خواب را ایجاد کنید که از عادات خواب سالم حمایت می کند. چند ساعت قبل از خواب از مواد شیمیایی مختل کننده خواب مانند الکل، کافئین و غذاهای شیرین اجتناب کنید.و به جای آن، هنگام حمام کردن آرامش بخش، صفحه نمایش را خاموش کنید و کتاب بخوانید.

استفاده از ابزارهای هوشمند را مدیریت کنید

چند بار تا به حال شده است که تلفن، لپ‌تاپ و تبلت و تلویزیون را هم‌زمان روشن داشته باشید؟آیا واقعاً زندگی به اینجا رسیده است که ما باید همزمان با هر وسیله ای تعامل داشته باشیم تا خودمان را سرگرم کنیم و خسته نشویم؟

اولاً، زمان بیش از حد تماشای صفحه نمایش بر بینایی شما تأثیر می گذارد.ثانیاً، همه ما تاکنون می دانیم که چگونه نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش های الکترونیکی بر سطوح ملاتونین بدن تأثیر می گذارد و خواب را مختل می کند.جایگزینی این عادت بد را با حداقل با کاهش روشنایی ابزارهای خود و دور نگه داشتن آنها از چشمان خود در حین مرور شروع کنید. این باید به سطح ملاتونین شما کمک کند.

کم تحرکی را کاهش دهید

افرادی که بیشتر وقت خود را در حالت نشسته می گذرانند به شدت سلامت خود را به خطر می اندازند. اگر این به نظر شما می رسد، باید تغییراتی ایجاد کنید.نشستن بیش از حد با چاقی، تحلیل عضلات، سرطان و کاهش تراکم استخوان مرتبط است.

بدن شما برای حرکت طراحی شده است. فعال بودن. برای زندگی! پس برخیز و حرکت کن! پاسخ این نیست که شغل کم تحرک خود را رها کنید و شغلی را پیدا کنید که شما را مجبور به فعالیت کند. اما می‌توانید زنگ ساعت را طوری تنظیم کنید که به خودتان یادآوری کند که هر یک ساعت از خواب برخیزید و یک لیوان آب بخورید، از سرویس بهداشتی استفاده کنید.

نشستن و حرکت نکردن متابولیسم شما را کند می کند و شما را مستعد آسیب می کند.اگر از خانه کار می کنید، گاه به گاه استراحت کنید و چند جک پرش انجام دهید، یا در حین تماشای تلویزیون در حین تبلیغات در محل خود بدوید راه بروید.خلاق باشید و فعالیتی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و سپس آن را انجام دهید تا ضربان قلب خود را بالا ببرد و کمی ورزش کنید تا آسیب زندگی بی تحرک را جبران کنید.

فست فود خیلی زیاد

مسلماً، جایگزینی این عادت برای بسیاری از افراد سخت است، زیرا این غذا سریع، آسان، ارزان و بسیار وسوسه‌انگیز است، وقتی که از محل کار به خانه می‌روید، احساس خستگی و فرسودگی می‌کنید و تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید استراحت است.

(و حتی گزینه های غیر فست فود نیز به دلیل نمک، چربی و شکر کاملاً سالم نیستند.)فست فود سرشار از چربی های ترانس است که باعث مشکلات وزن، خطر دیابت، کلسترول بالا، بیماری قلبی و التهاب می شود.و حتی با وجود اینکه طعم غذا عالی است، شما خیلی زود پس از خوردن آن احساس خوبی ندارید.فست فود را برای خوراکی های گاه به گاه (نادر) ذخیره کنید و به جای آن غذاهای سالم را در خانه تهیه کنید.

با پیروی از یک منو و آماده کردن قبل از زمان، استفاده از اجاق گاز آهسته و در صورت امکان به نوبت پختن غذا را آسان تر کنید. حتی می توانید نسخه های سالم تری از برخی از غذاهای فست فود خود را در خانه تهیه کنید.

الکل

الکل بر سلامت کبد و روان شما تأثیر می گذارد و توانایی های استدلال و تصمیم گیری شما را ضعیف می کند. حتی می‌تواند بر استخوان‌ها، تلاش‌های کاهش چربی، حافظه و فشار خون تأثیر منفی بگذارد.عادت‌های بد می‌توانند عمر شما را کوتاه کنند، به روابط آسیب برسانند، وزن شما را افزایش دهند.باعث خستگی شوند، خواب را مختل کنند و سیستم شما را به اختلال متابولیک برسانند.

چرا از امروز با جایگزین کردن عادات بد خود، به خصوص هر یک از این پنج مورد، با عادات تقویت کننده زندگی، تولید انرژی و ایجاد رابطه که زندگی شما را با شادی، آرامش و رضایت بیشتری پر می کند.زندگی بهتری نداشته باشید؟

اشتراک گذاری