امروز برابر است با :1403-05-06

تاج پادشاهی از مرسدس‌ به این خودروی الکتریکی رسید!

برای به دست آوردن عنوان سریع‌ ترین خودروی جهان، نوربرگ‌ رینگ نورد شلایف معیار مهمی است. هایپر کار تمام‌ الکتریکی «لوتوس اویجا ایکس» وارد این پیست شد و تاج پادشاهی را از مرسدس AMG-One در پیست مسابقه معروف آلمان ربود.

پیست مسابقه ۱۲٫۹ مایلی (۲۰٫۸ کیلومتری) نوربرگ‌ رینگ نورد شلایف معروف به جهنم سبز، مکان مشهوری برای رانندگی با سرعت بالا و دستیابی به رکوردهای معتبر برای خودرو سازان است. پیچ‌ های سریع و مسیر های پر پیچ‌ و خم با ورودی کور، آن را به یکی از خطرناک‌ ترین مسیرهای جاده‌ ای تبدیل کرده است.

از زمانی که این پیست نزدیک به یک قرن پیش در سال ۱۹۲۷ ساخته شد، رانندگان و خودرو سازان برای رسیدن به رتبه اول آن مبارزه کرده‌ اند. در آن روزگار، مرسدس یک دور بسیار باشکوه ۱۲ دقیقه‌ ای را با میانگین سرعت ۹۶٫۵ کیلومتر بر ساعت طی کرد. در اکتبر ۲۰۲۳، لوتوس با خودروی مسابقه‌ ای تمام الکتریکی اویجا X خود که بر اساس پلتفرم نسخه خیابانی ساخته‌ شده، وارد رینگ شد.

پیشرانه و چهار موتور الکتریکی این خودرو مانند مدل تولیدی و خیابانی باقی می‌ مانند؛ با این حال، سیستم تعلیق و پکیج آئرودینامیک آن بسیار متفاوت است. چهار موتور الکتریکی در مجموع ۱۹۷۲ اسب‌ بخار قدرت و ۱۷۹۴ نیوتون‌ متر گشتاور تولید می‌ کنند.

این خودرو مجهز به یک بسته باتری ۷۰ کیلووات ساعتی است. این خودرو با چنین توانایی هایی توانست در نهایت به رکورد ۶:۲۴.۰۴۷ دست پیدا کند و لقب چهارمین خودروی سریعی را که تا به حال به جهنم سبز رفته،از آن خود کند. آنچه بر اهمیت این رکورد می‌ افزاید، این است که لوتوس اویجا X دومین خودروی تمام‌ برقی سریعی است که در این پیست دور زده است. مهم‌ تر این‌که سریع‌ ترین خودروی تولیدی است که تا به حال به این پیست را دور زده و مرسدس AMG-One را با زمان ۶:۳۵.۱۸۳ در سال ۲۰۲۲ شکست داده است.

اشتراک گذاری