امروز برابر است با :1403-01-10

به سادگی از پوست صورت خود مراقبت کنید

مجله چرخونکی : به جای اینکه به برنامه روزانه مراقبت از پوست به عنوان یک کار طاقت فرسا نگاه کنید، می‌توانید آن را یک فرصت آرامبخش برای درمان و بهبود پوستتان تلقی کنید. تداوم در مراقبت روزانه از پوست، اولین قدم در بازیابی سلامت و درخشندگی پوست است.
وقتی شما برنامه روزانه مراقبت از پوست داشته باشید متوجه خواهید شد که داشتن یک پوست عالی صرفا به ژنتیک مربوط نمی شود بلکه با انجام یک سری راهکارهای روزمره می توان پوست را به مرحله فوق العاده رساند. این عادت های روزانه در طولانی مدت تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت. انجام این برنامه روزانه می تواند برای هر فرد متفاوت باشد.

چه کارهای برای مراقبت از پوست صورت انجام دهیم ؟

 

شست و شوی صحیح پوست

صورت خود را به طور منظم بشویید ولی ملایمت به خرج دهید. شستن پوست و تمیز کردن کثیفی‌ها، آلاینده‌ها، باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها یکی از مهم‌ترین راه های مراقبت از پوست صورت است؛ ولی شستن بیش از حد و سابیدن پوست، می‌تواند به پوست آسیب بزند. یادتان باشد که در زمان شست‌وشو، هدف ما پاک کردن کثیفی‌ها است، نه لایه‌برداری از شوینده‌های هایپوآلرژنیک و ملایم استفاده کنید، با آب داغ حمام نکنید و بیخیال لیف‌ها و کیسه‌های زبر بشوید.

گل انداختن و قرمز شدن لپ‌ها که بعد از سابیدن پوست با کیسه‌های آبی و سفیداب رخ می‌دهد، نشانه‌ی تمیزی نیست! نشانه‌ی این است که پوست‌تان دچار التهاب و شاید آسیب شده است. این موارد باعث می‌شود که پوست خشک بشود و چربی طبیعی پوست از بین برود.

هر روز پوست‌تان را مرطوب کنید

اگر برنامه روزانه ی شما به نحوی است که باعث عجله ی زیاد به هنگام صبح می شود، گاهی اوقات ممکن است از مرطوب کننده استفاده نکنید. در کنار ضد آفتاب، مرطوب کننده بهترین محصولی است که می‌توان به برنامه روزانه مراقبت از پوست اضافه کرد.

پوست شما چه چرب باشد چه خشک یا چیزی بین این دو، انتخاب‌‌‌ مرطوب کننده‌ مناسب با نوع پوستتان، می‌تواند سبب تفاوت‌های چشمگیری در زیبایی صورت شما شود.

استفاده از خانواده تونرها

برای مراقبت از پوست و ایجاد تعادل و تسکین پوست باید از خانواده تونرها استفاده کرد. تونرهایی که حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید، گلاب، چای سبز، ویتامین هستند برای تمامی پوست ها مناسب می باشند. اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی سلول های مرده که منافذ پوست را مسدود می کنند از بین می برد. اسید هیالورونیک پوست را آب رسانی می کند و مانع از ایجاد چین و چروک ها می شود.
گلاب و چای سبز التهابات پوست را کاهش می دهند. وجود ویتامین ها نیز باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد می گردد. نحوه استفاده از تونرها به صورتی است که حتما بعد از پاکسازی، یک پنبه آغشته به تونر را به آرامی روی پوست بکشید.

از تختهای برنزه کننده دوری کنید:

تخت های برنزه کننده، درست مانند خورشید اشعه ماوراء بنفش مضر منتشر می کنند که باعث سرطان پوست می شود. در حقیقت حتی یک جلسه برنزه کردن می تواند خطر ابتلا به ملانوما را 20٪ ، سرطان سلول سنگفرشی را 67٪ و سرطان سلول بازال را 29٪ افزایش دهد. اگر می خواهید آن درخشش طلایی رنگ را بدست آورید، با استفاده از محصولات برنزه کننده به آن برسید. برنزه کننده ها هنگامی که به طور صحیح استفاده شوند، طبیعی به نظر رسیده و پوست شما را نارنجی، رگه رگه یا لکه دار نمی کنند.

روال مراقبت از پوست خود را ساده کنید

در مورد مراقبت از پوست، هرچه از موارد کمتری استفاده کنید بهتر است. استفاده بیش از حد از محصولات به ویژه چندین محصول ضد پیری، می تواند پوست را اذیت کند. در عوض روی اصول اولیه مانند یک پاک کننده ملایم، ضد آفتاب و مرطوب کننده تمرکز کنید. یک برنامه روتین مراقبت از پوست در صبح و شب برای خود بسازید که برای پوستتان مفید باشد و آن را رعایت کنید.

محصولات مراقبت از پوست صورت مناسب خودتان استفاده کنید.

شناخت نوع پوستتان به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه از پوست خود مراقبت کنید و محصولات مراقبت از پوستی را انتخاب کنید که مناسب شما است.

از ساعت خواب تان کم نکنید

خواب نقش زیادی در سلامتی بدن و زیبایی صورت و پوست دارد. شما باید هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید تا بدن تان برای ترمیم و به دست آوردن انرژی دوباره برای روز بعد زمان داشته باشد.
اگر به بدن تان برای استراحت و تجدید نیرو زمان کافی ندهید، در نهایت با پف چشم، حلقه‌های سیاه دور چشم، جوش، چین و چروک، التهاب و دیگر مشکلات پوستی مواجه می‌شوید. اگر در خوابیدن مشکل دارید، یک برنامه شبانه آرامبخش برای خود تنظیم کنید.

اشتراک گذاری