امروز برابر است با :1403-07-27

بهترین کاندید برای انجام آی یو آی و بارداری قطعی!

با توسعه علم پزشکی در حوزه رفع نازایی و ناباروری زوجین، بسیاری از کلینیک‌های ناباروری به روش‌های درمانی متعدد خود مفتخر هستند. به عبارت دیگر در عصر مدرن امروزی، روش‌های متعددی برای درمان نازایی به افراد و زوجین پیشنهاد می‌شود. در کلینیک‌های ناباروری حرفه‌ای، هر آنچه که زوجین برای تشکیل خانواده به آن نیاز دارند، از فناوری‌های به روز یا تکنیک‌های پیشرفته گرفته تا تجربه و سابقه کافی در این حوزه، همه و همه قابل ارائه هستند. تعدادی از زوجین به لطف لقاح داخلی رحمی یا IUI که یک روش محبوب برای ایجاد لقاح مصنوعی است، بارداری را تجربه کرده‌اند. هزینه آی یو آی و مراحل آن نیز از مواردی است که فکر زوج های زیادی را به خود مشغول کرده است که تنها با تماس و مشاوره با کلینیک های ناباروری تمام سوالات شما پاسخ داده خواهند شد. اگر شما نیز از ناباروری خود ناراحت هستید و به دنبال روشی مناسب برای رفع این معضل می‌گردید، بد نیست از متخصصان حرفه‌ای در مورد IUI پرس و جو کنید. شاید شما نیز کاندید مناسبی برای این روش درمانی محسوب شوید.

معرفی آی یو آی، روشی برای بارداری قطعی

در روش آی یو آی که نوع لقاح مصنوعی است، متخصصان اسپرم را به طور مستقیم از طریق کاتتر به داخل رحم وارد می‌کنند. با این کار اسپرم لازم نیست از دهانه رحم رد شود و به طور مستقیم خود را به تخمکی می‌رساند که برای باروری آماده است.

طی روش IUI مسافتی که اسپرم باید طی کند، کاهش می‌یابد و از مشکلات مربوط به مخاط دهانه رحم که ممکن است حرکت اسپرم را متوقف کند، جلوگیری می‌شود. در نتیجه شانس بارداری موفق افزایش می‌یابد و احتمال تولد کودکی زنده بیشتر خواهد بود.

چه کسانی می‌توانند IUI انجام دهند؟

به طور معمول بیشتر زوجین می‌توانند کاندیدای خوبی برای تجربه روش آی یو آی باشند اما زوجینی موفق می‌شوند که شرایط زیر را داشته باشند:

  • برخورداری از سلامت کلی فیزیکی و البته روحی
  • دارای سطوح طبیعی هورمونی
  • عدم وجود هر گونه مشکل سلامتی
  • داشتن توقعات واقع‌بینانه از فرآیند آی یو آی
  • پیروی کردن از تمام دستورالعمل‌هایی که متخصص باروری تجویز می‌کند
  • مصرف داروهای الزامی و تجویزشده
  • شرکت در جلسات الزامی و معین شده
  • رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از انجام IUI

چطور بفهمیم که کاندیدای خوبی برای آی یو آی هستیم؟

این روش درمان ناباروری به افرادی که برای بچه‌دار شدن از راه‌های طبیعی با مشکلاتی روبرو هستند، پیشنهاد می‌شود. زوج‌هایی که زیر 35 سال سن دارند تا یک سال طی رابطه جنسی محافظت نشده شانس بارداری خواهند داشت.

در مقابل زوج‌هایی که بالای 35 سال سن دارند، اگر 6 ماه رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشند، ممکن است باردار شوند. در صورتی که جزء هر یک از این دسته‌ زوجین هستید و برای بارداری طبیعی تلاش کرده‌اید اما نتیجه‌بخش نبوده است می‌توانید برای ارزیابی روند آی یو آی اقدام کنید. با انجام برخی از آزمایش‌ها شما می‌توانید از مناسب بودن IUI مطمئن شوید.

ارزیابی ذخیره تخمدان

برای اینکه متخصصین مطمئن شوند که یک زوج برای انجام روش آی یو آی کاندید مناسبی است باید ذخیره تخمدان مادر تحت بررسی دقیق قرار گیرد. در روش ارزیابی ذخیره تخمدان تعیین می‌شود که آیا تعداد تخمک‌های سالم و بالغ زن که برای بارداری موثر هستند، کافی خواهند بود؟

در صورتی که ذخیره تخمدان زن سالم باشد، می‌توان گفت روش آی یو آی برای این زوج ایده‌آل است و بارداری آنها شانس زیادی دارد.

آنالیز مایع منی

علاوه بر ارزیابی تخمدان زن، متخصصین برای اینکه از کاندید بودن یک زوج مطمئن شوند، باید مایع منی پدر یا اهداکننده را نیز تحت بررسی دقیق قرار دهند. در واقع بررسی مایع منی نیز یکی از روش‌های کارآمد برای ارزیابی وضعیت کاندیدای آی یو آی است.

طی روند آنالیز مایع منی مرد، متخصص تراکم و کیفیت اسپرم موجود در مایع منی را تحت بررسی قرار می‌دهند. اگر مردی تعداد اسپرم‌های کافی داشته باشد و به طور منظم اسپرم تولید کند، شانس بارداری از طریق آی یو آی افزایش می‌یابد.

چه کسانی از روش IUI نتیجه مثبت دریافت نمی‌کنند؟

متاسفانه برخی از زوجین به دلیل شرایطی که دارند، نامزد یا کاندیدای ضعیفی برای تلقیح داخل رحمی محسوب می‌شوند. در حالی که بیشتر زوجین نابارور با کمک این روش می‌توانند بارداری را تجربه کنند، برخی از زوجین به دلیل شرایط خاصی که دارند از این شانس بهره‌ای نمی‌برند.

در واقع می‌توان گفت آی یو آی برای همه زوجین روش درمانی ایده‌آلی نیست. زوجینی که به هر یک از مشکلات زیر دچار هستند، ممکن است برای بارداری و باروری از طریق آی یو آی شانس کمی داشته باشند:

  • اندومتریوز شدید
  • ناباروری با عامل مردانه شدید
  • بیماری موثر بر لوله‌های فالوپ
  • سابقه بیماری همانند چسبندگی لگن

در صورتی که روش آی یو آی را چندین بار انجام داده‌اید و به نتیجه دلخواه خود دست نیافته‌اید، توصیه می‌کنیم از سایر روش‌های کمک باروری استفاده کنید.

بهترین کلینیک مجری روش آی یو آی

در نظر داشته باشید، تشخیص بهترین کاندید برای انجام آی یو آی توسط فرد نابارور و همسر او امکان‌پذیر نیست، بنابراین شما به طور حتم به کمک و راهنمایی متخصصان حرفه‌ای نیاز دارید. برای اینکه زودتر به نتیجه ارزیابی‌های مورد نظر دست پیدا کنید و برای باروری از طریق روش آی یو آی دست به کار شوید، می‌توانید از کارشناسان و متخصصان کلینیک ناباروری رستاک کمک و راهنمایی بگیرید.

این کلینیک با ارائه بهترین خدمات در زمینه IUI توانسته رضایت بسیاری از زوجین را جلب کند. همچنین در رستاک تمام تجهیزات لازم برای باروری به کمک سایر روش‌ها همانند IVF، میکرواینجکشن و غیره امکان‌پذیر است. بنابراین با انتخاب رستاک بارداری شما قطعی خواهد بود.

منبع: https://rastakclinic.com

اشتراک گذاری