امروز برابر است با :1403-05-06

بفرمایید برای شاد بودن خودتان تمرین کنید+ تکنیک ها

خوشبختی این یک میل جهانی است، اما می تواند احساسی گریزان باشد. ما آن را از طریق دستاورد ها، دارایی ها و روابط دنبال می کنیم، اما گاهی اوقات احساس رضایت دور از دسترس به نظر می رسد. اما اگر شادی یک مقصد نبود، بلکه مهارتی بود که باید آموخت، چه؟ حداقل، این چیزی است که محققان دانشگاه بریستول دریافته اند.

بر اساس این مطالعه پیشگامانه، دستاورد های کوتاه مدت شادی بدون عادات طولانی مدت مانند قدردانی، ورزش، مدیتیشن یا یادداشت روزانه به سرعت از بین می رود.

شادی مثل رفتن به باشگاه است نمی توانیم انتظار داشته باشیم که یک کلاس را بگذرانیم و برای همیشه تناسب اندام داشته باشیم. بروس هود، نویسنده ارشد این دانشگاه در بیانیه دانشگاه گفت، درست مانند سلامت جسمی، ما باید به طور مداوم روی سلامت روان خود کار کنیم، در غیر این صورت بهبود ها موقتی هستند.

تحقیقات در روانشناسی مثبت نشان می دهد که افکار و تفسیرهای ما به طور قابل توجهی بر وضعیت عاطفی ما تأثیر می گذارد. ما می‌ توانیم یاد بگیریم که تفکر منفی را دوباره قالب‌ بندی کنیم، دیدگاهی خوش‌ بینانه‌ تر پرورش دهیم و شاد باشیم. مانند هر مهارت دیگری، شادی را می‌ توان از طریق تمرین و تکنیک‌ هایی که می‌ توان در طول زمان آموخت و توسعه داد، مانند تمرین‌ های قدردانی، مراقبه ذهن آگاهی، و ایجاد روابط قوی بهبود بخشید.

کلید تمرین و تلاش مداوم است، شبیه به یادگیری یک ساز. زندگی اغلب اوقات منحنی پرتاب می کند، و شادی یک حالت است، نه یک ویژگی ثابت. حتی با داشتن این مهارت ها، ناراحتی بخشی عادی از زندگی است و باید آن را پذیرفت.

چگونه می توانید به خودتان کمک کنید تا شادتر باشید؟

ورزش

ورزش یک تقویت کننده خلق و خوی قوی است. در بیشتر روزهای هفته حداقل 20 دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​داشته باشید.

خواب کافی

7 تا 8 ساعت خواب برای سلامت عاطفی بسیار مهم است.

قدردانی را تمرین کنید

هر روز زمانی را به فکر کردن در مورد چیزهایی که برای آنها سپاسگزار هستید، بزرگ یا کوچک اختصاص دهید.

زمانی را در طبیعت بگذرانید

آفتاب و هوای تازه می توانند معجزه کنند. سعی کنید هر روز بیرون بروید، حتی اگر فقط برای یک پیاده روی کوتاه باشد.

ارتباط با دیگران

ارتباطات اجتماعی قوی برای شادی ضروری است. روابط خود را با عزیزان خود تقویت کنید و از طریق سرگرمی ها یا گروه های اجتماعی روابط جدیدی ایجاد کنید.

کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید

برای فعالیت هایی که به شما شادی می بخشد، وقت بگذارید، چه خواندن، پخش موسیقی، گذراندن وقت با عزیزان یا دنبال کردن یک سرگرمی.

به دیگران کمک کنید

کمک به نیازمندان راهی عالی برای تقویت روحیه و هدفمندی شماست. وقت خود را به صورت داوطلبانه در نظر بگیرید یا به سادگی یک کار خوب برای کسی انجام دهید.

تفکر منفی را به چالش بکشید

هنگامی که افکار منفی به وجود می آیند، آنها را با افکار واقعی یا مثبت تر به چالش بکشید.

خود و دیگران را ببخشید

نگه داشتن کینه می تواند شما را سنگین کند. برای پیشرفت خود و دیگران بخشش را تمرین کنید.

به یاد داشته باشید، خوشبختی یک سفر است، نه یک مقصد. با خودتان صبور باشید و پیشرفت خود را جشن بگیرید. اگر در تلاش برای یافتن شادی به تنهایی هستید، به دنبال کمک حرفه ای باشید.

اشتراک گذاری