امروز برابر است با :1403-05-06

برنامه نویس جوان از یک سال و نیم پیش در قطار زندگی می کند

یک نوجوان 17 ساله آلمانی به عنوان یک کوچ نشین مدرن زندگی می کند و خانه والدینش را ترک می کند تا در قطار زندگی کند و به سراسر کشورش سفر کند.

در حالی که بیشتر نوجوانان 17 ساله تازه شروع به بررسی ایده مستقل بودن کرده‌اند، لاسه استولی بیش از یک سال و نیم است که به تنهایی ادامه می‌ دهد. او که متقاعد شده بود که تحصیلات مدرسه‌ اش از قبل پشت سر گذاشته شده بود، والدینش را متقاعد کرد که به او اجازه دهند تا خانه‌ شان را در فوک‌ بک، شلزویگ-هولشتاین ترک کند تا در یک ماجراجویی بی‌ نظیر در قطار زندگی کند.

خیلی متقاعد کننده نبود، اما والدین او در نهایت موافقت کردند، و برای یک سال و نیم گذشته، این نوجوان آلمانی اساساً در قطار زندگی می کند، در سراسر کشور خود سفر می کند، در طول روز به عنوان یک برنامه نویس مستقل کار می کند.

لاسه به Business Insider گفت: «من الان یک سال و نیم است که در قطار به عنوان یک مسافر دیجیتال زندگی می کنم. «شب‌ها در قطار متحرک Intercity Express (ICE) می‌ خوابم و در طول روز روی یک صندلی، پشت میز می‌ نشینم و به عنوان برنامه‌ نویس کار می‌ کنم، در حالی که بسیاری از مسافران دیگر اطرافشان را احاطه کرده‌ اند. من از این سر کشور به آن سر کشور سفر می کنم. من در حال کاوش در کل آلمان هستم.

او در سال 2022 به هوس سرگردانی خود دست زد و بیشتر دارایی خود را فروخت و آنچه را که در یک کوله پشتی 36 لیتری باقی مانده بود که از آن زمان با خود حمل می کرد بسته بندی کرد. مینیمالیسم و ​​مقاومت در برابر میل به دستیابی به چیزهای جدید بخش اساسی از سبک زندگی او است، زیرا او باید هر کجا که می رود همه چیز را با خود همراه داشته باشد. همیشه آسان نیست، اما او راهی برای انجام آن پیدا کرده است.

«چالش انباشت نکردن چیزهای بیشتر جزء اصلی زندگی مینیمالیستی است. استولی گفت، به خصوص با یک کوله پشتی، شما به سرعت به محدودیت فضا می رسید. مهم‌ ترین چیز لپ‌ تاپ و هدفون‌ های حذف نویز من است که حداقل کمی در قطار به من حریم خصوصی می‌ دهد.»

لاسه استولی پس از اینکه تصمیم گرفت که می‌ خواهد از خانه کودکی‌ اش خارج شود تا سبک زندگی گردشی را در پیش بگیرد، در طرح تخفیف ریلی آلمان ثبت‌نام کرد و برای خود یک Bahncard 100 خرید که به او اجازه می‌ داد تا به‌طور نامحدود از هر دویچه بان سوار و پیاده شود. او تخمین می زند که این ترتیب زندگی غیر معمول برای او حدود 10000 یورو در سال هزینه در بر داشته است که زیاد به نظر نمی رسد، اما راحت ترین راه برای زندگی نیز نیست.

ماه‌ های اولیه سخت بود و من باید چیز های زیادی در مورد نحوه عملکرد همه چیز یاد می‌ گرفتم. این نوجوان گفت: همه چیز با تصور من متفاوت بود. هر شب باید مطمئن شوم که قطار شبانه را می‌ گیرم و گاهی باید خیلی سریع برنامه‌ ریزی کنم، زیرا ناگهان نمی‌ رسد.»

اما زندگی در قطار مزایای خود را نیز دارد، زیرا به گردشگر جوان اجازه می‌ دهد تا تقریباً از تمام نقاط آلمان، از دریا در شمال گرفته تا کوه‌ های آلپ برای یک پیاده‌ روی خوب، و همچنین شهرهای شلوغی مانند برلین و مونیخ بازدید کنند. همه چیز فقط با قطار فاصله دارد و او عادت کرده است که تقریباً 600 مایل در روز سفر کند. او تخمین زده است که از زمان ترک خانه پدر و مادرش بیش از 300000 مایل را با قطار طی کرده است.

لاسه زمانی که با لپ‌ تاپ کار نمی‌ کند وقت خود را در واگن‌ های درجه یک می‌ گذراند و بیشتر در سالن‌ های دویچه بان در ایستگاه‌ های قطار در سراسر کشور غذا می‌ خورد. بهداشت شخصی کمی پیچیده تر است، زیرا او مجبور است در استخرهای عمومی و مراکز تفریحی دوش بگیرد.

زندگی در قطار ایده آل نیست، و لاسه استولی 17 ساله خود را در حال انجام این کار تا آخر عمر نمی بیند، اما فعلاً کار می کند، زیرا او هنوز قسمت های زیادی از آلمان را برای دیدن دارد. بعلاوه، کارت 100 Bahncard او هنوز شش ماه اعتبار دارد.

اشتراک گذاری