امروز برابر است با :1403-03-05

این 5 غذا را هرگز نباید با معده خالی مصرف کنید!

همه ما اهمیت صبحانه را می دانیم، اما اولین چیزی که در صبح می خوریم می تواند به طور قابل توجهی بر هضم و سلامت کلی ما تأثیر بگذارد. در حالی که برخی از گزینه ها به بدن و ذهن ما سوخت می دهند، برخی دیگر می توانند باعث تحریک و ناراحتی شوند، به خصوص با معده خالی.

غذاهایی که بهتر است با معده خالی میل نکنید

غذاهای ادویه دار

غذاهای تند می توانند جوانه های چشایی شما را تحت تاثیر قرار دهند، اما همچنین می توانند سیستم گوارشی شما را با معده خالی تحریک کنند. ادویه ها می توانند باعث ناراحتی معده و سوزش سر دل شوند. روز خود را با یک گزینه ملایم تر شروع کنید و طعم های آتشین را برای بعد نگه دارید.

قهوه

قهوه برای خیلی ها می تواند یک مراسم صبحگاهی باشد، اما ماهیت اسیدی قهوه سیاه و شکر و لبنیات افزوده شده در انواع خامه ای، می تواند به خودی خود مخاط معده را تحریک کند.

از نوشیدنی‌ های اسیدی دیگر مانند چای و نوشیدنی‌های گازدار با معده خالی اجتناب کنید، زیرا می‌ توانند سوزش سر دل یا ورم معده را بدتر کنند.

غلات و شیرینی ها

این مواد اولیه صبحانه ممکن است رضایت بخش به نظر برسند، از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده به طور کامل با معده خالی اجتناب کنید، زیرا می توانند منجر به افزایش قند خون شوند.

این باعث می شود قبل از ناهار احساس تنبلی و گرسنگی کنید. گزینه های غلات کامل با پروتئین و فیبر را برای انرژی پایدار انتخاب کنید.

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده دارای چربی بالایی هستند و هضم آنها به زمان بیشتری نیاز دارد و به سیستم گوارشی شما فشار وارد می کند، به خصوص زمانی که اول صبح میل کنید. این می تواند منجر به احساس تنبلی و حالت تهوع شود. گزینه های سبک تری مانند بلغور جو دوسر یا تخم مرغ را برای صبحانه ای پر انرژی انتخاب کنید.

آب میوه

در حالی که آب میوه یک گزینه سالم به نظر می رسد، اسید موجود در آب میوه می تواند مینای دندان را فرسایش داده و خطر پوسیدگی دندان را افزایش دهد.

با انتخاب‌ های هوشمندانه‌ تر در مورد آنچه که در اول صبح وارد معده خالی شما می‌ شود، می‌ توانید خود را برای یک روز پر از انرژی و تمرکز آماده کنید. برای صبحانه ای که بدن شما را تغذیه می کند، غذاهای آسان هضم حاوی پروتئین، فیبر و چربی های سالم را در اولویت قرار دهید.

اشتراک گذاری