امروز برابر است با :1403-09-04

این مرسدس بنز کلاسیک گران‌ ترین خودروی جهان است!

وقتی عبارت گران‌ ترین خودروی جهان به گوشمان می‌ خورد، احتمالاً ناخودآگاه ذهنمان به سمت برندهای مثل بوگاتی، رولزرویس و کونیگزگ و غیره می‌ رود. اما در این میان، خودروهای کلاسیک و فوق کمیاب حرف اول را در جهان می‌ زنند و حتی اجازه خودنمایی هم به بزرگان این صنعت نمی‌ دهند.

یکی از گران‌ ترین خودروهای حال حاضر جهان، رولزرویس دراپ تیل سفارشی است. با قیمت فوق‌ العاده ۳۰ میلیون دلار، شما اساساً یک قصر روی چرخ دارید! اما وقتی که به خودروهای کلاسیک کلکسیونی که در حراجی فروخته می‌ شوند نگاه می‌ کنید، بسیاری از بوگاتی‌ ها و رولزرویس‌ ها کوچک به نظر می‌ رسند!

ما قصد داریم خودرویی را به شما معرفی کنیم که قیمت آن ۱۴۴ میلیون دلار است. این عدد برای اینکه ثروتمندترین علاقه‌ مندان به اتومبیل را به فکر بیرون کشیدن پول خود بیندازد، بسیار کافی است. این خودروی باور نکردنی چیزی نیست جز مرسدس بنز SLR Uhlenhaut Coupe ۳۰۰ که در حال حاضر رکورد گران‌ ترین خودروی جهان را در اختیار دارد.

مرسدس بنز SLR Uhlenhaut Coupe ۳۰۰ نه‌ تنها یکی از گران‌ ترین خودروهایی است که تا به حال در حراجی فروخته شده است، بلکه یکی از کمیاب‌ ترین خودروهای روی کره زمین است. تنها دو نمونه اولیه از این خودرو ساخته شد که آن را به یک خودروی استثنایی نادر تبدیل می‌ کند. این خودرو به‌ افتخار مهندس افسانه‌ ای بخش مسابقه مرسدس بنز، رودولف اوهلنهاوت نام‌ گذاری شده است.

طراحی Uhlenhaut Coupe با نمای شیک و کم شیب برای عبور از هوا با حداقل مقاومت انجام شده است، چیزی که برای خودرویی که در دهه ۱۹۵۰ ساخت ه‌شده است، باور نکردنی است. بدنه خودرو از آلومینیوم سبک‌ وزن ساخته‌شده است که به چابکی و حداکثر سرعت قابل‌ دستیابی آن کمک می‌ کند. یکی از منحصر به‌ فردترین و برجسته‌ ترین ویژگی‌ های این کوپه زیبا، درب‌ های گالوینگ آن است. این درهای ویژه نه‌ تنها زیبایی خودرو را در جاده افزایش می‌ دهند، بلکه مزایایی برای استحکام ساختاری خودرو نیز به همراه دارند.

فضای داخلی Uhlenhaut کوپه شجره‌ نامه مسابقه‌ای آن را به نمایش می‌ گذارد. هر عنصر داخل خودرو به‌طور هدفمند ساخته‌ شده و بر تمرکز آن بر عملکرد بیش از تجمل تاکید دارد.

در قلب SLR Uhlenhaut ۳۰۰ کوپه، یک موتور عالی و قدرتمند قرار دارد. این یک موتور هشت سیلندر ۳.۰ لیتری است که در آن دوران یک شگفتی مهندسی بود. این موتور قادر است ۳۰۲ اسب بخار قدرت تولید کند که برای کمک به خودرو در رسیدن به سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت کافی بود. این موتور هشت سیلندر از خودروی موفق فرمول یک W۱۹۶ مرسدس بنز مشتق شده بود که بار دیگر بر میراث مسابقه‌ای این خودرو تأکید کرد. این خودروی اسپرت آلمانی از ساختار سبک‌ وزن و ویژگی‌ های نوآورانه‌ ای مانند فعال‌ سازی سوپاپ desmodromic و تزریق سوخت استفاده می‌ کرد که فناوری‌ های پیشرفته‌ ای بودند و معیارهای جدیدی را در مهندسی خودرو در آن زمان ایجاد کردند.

در ۵ می ۲۰۲۲، وقتی این SLR Uhlenhaut ۳۰۰ کوپه در حراجی RM Sotheby در موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان، به قیمت خیره‌ کننده ۱۴۳ میلیون دلار فروخته شد، دنیای خودرو مبهوت شد. این فروش، رکورد جدیدی را برای گران‌ ترین خودروی فروخته شده در حراجی ثبت کرد و رکورد قبلی فراری GTO ۱۹۶۲ ۲۵۰ را که در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۴۸.۴ میلیون دلار فروخته شد، از بین برد. نام خریدار به‌صورت عمومی فاش نشده و ما فقط م ی‌توانیم فرض کنیم که او یک کلکسیونر فوق‌ العاده ثروتمند است.

اشتراک گذاری