امروز برابر است با :1403-05-06

این قانون طلایی برای اضافه کردن ارزن به رژیم غذایی است

آیا به فکر گنجاندن ارزن در رژیم غذایی خود هستید؟ انتخاب عالی! ارزن منبع تغذیه است و می تواند تنوع لذت بخشی را به وعده های غذایی شما بیاورد. اما قبل از اینکه آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، یک راز کوچک وجود دارد که باید بدانید که می تواند در ماجراجویی های آشپزی شما تفاوت ایجاد کند.

شما نباید ارزن های مختلف را در یک زمان برای خوردن مخلوط کنید.ارزن ها از نظر خواص یکسان است، اما از جنبه های مختلف متفاوت هستند.

چرا نباید ارزن ها را در یک وعده غذایی مخلوط کرد؟

دلیل اینکه ما باید از مخلوط کردن ارزن های مختلف خودداری کنیم این است که برخی ارزن ها پروتئین بیشتری دارند در حالی که برخی دیگر ممکن است از نظر فیبر غنی تر باشند و حتی این مواد مغذی بسیار خوب می توانند بر هضم و جذب سایر مواد مغذی مهم مانند آهن تأثیر بگذارند. به همین دلیل است که توصیه می‌ شود یک نوع ارزن را در یک زمان بخورید تا هضم راحت‌ت ر شود و به حداکثر فواید آن برسید.

از فواید ارزن های مختلف بدون مخلوط کردن آنها بهرمند شوید

سورگوم (جوار)، ارزن مروارید (باجرا)، ارزن دم روباهی (کانگنی)، ارزن انگشتی (راگی)، ارزن بارنیارد، ارزن کودو، ارزن کوچک و ارزن پروسو از جمله سالم ترین دانه های ارزن موجود هستند.

مزایای اصلی ارزن برای سلامتی شامل پیشگیری از دیابت و کمک به افراد برای دستیابی به سبک زندگی و وزن سالم به دلیل وجود گلوتن و کربوهیدرات کمتر است.

اما مخلوط کردن آنها هرگز گزینه خوبی نیست. اگر می خواهید ارزن را در رژیم غذایی خود قرار دهید، می توانید یک نوع ارزن را برای صبحانه، دیگری را برای ناهار و دیگری را برای شام مصرف کنید.

مصرف جوار به هر شکلی برای صبحانه یا ناهار مفید است اما برای شام چندان مفید نیست. به همین ترتیب، بر اساس خواص ارزن های مختلف، می توان رژیم غذایی آنها را برنامه ریزی کرد و برنامه های غذایی خود را بر اساس آن برنامه ریزی کرد.

اشتراک گذاری