امروز برابر است با :1403-05-06

این عادت تقریباً 27 کیلو بر گردن شما فشار می آورد!

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا به شما توصیه می شود همیشه صاف بنشینید یا از تلفن یا لپ تاپ با اندازه چشم مناسب استفاده کنید؟ یک وضعیت نادرست هنگام نگاه کردن به تلفن یا تلویزیون می تواند باعث آسیب طولانی مدت به گردن شما شود.

موارد زیر میزا فشار بر گردن شما است

  • صاف نشستن یا 0 درجه – گردن 5 کیلوگرم وزن را تحمل می کند.
  • در 15 درجه – گردن 12 کیلوگرم وزن را تحمل می کند.
  • در 30 درجه – گردن 18 کیلوگرم وزن را تحمل می کند.
  • در 45 درجه – گردن 22 کیلوگرم وزن را تحمل می کند.
  • در 60 درجه – گردن 27 کیلوگرم وزن را تحمل می کند.

اگر هنگام استفاده از تلفن خود از این زوایا استفاده می کنید، از آن اجتناب کنید. ممکن است باعث درد گردن شود.

کارشناسان چه پیشنهادی می دهند؟

درک بیومکانیک پیچیده ستون فقرات گردنی، چگونگی تغییر دینامیک فشار با زوایای مختلف گردن را روشن می کند.

در موقعیت خنثی، وزن سر به طور یکنواخت در امتداد مهره‌های گردنی، دیسک‌ های بین مهره‌ ای و عضلات پشتیبان پراکنده می‌ شود و استرس موضعی را به حداقل می‌ رساند. با این حال، هنگامی که گردن به سمت جلو خم می شود، مانند استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش، نیروهای گرانشی وزن سر را تشدید می کند و فشار بر ساختارهای گردن را تشدید می کند. این استرس شدید عضلات، رباط ها و دیسک ها را تحت فشار قرار می دهد و به طور بالقوه منجر به ناراحتی، سفتی و حتی آسیب ساختاری در طول زمان می شود.

از سوی دیگر، حفظ وضعیت مناسب با گردن در یک راستا (شانه ها روی گوش ها) توزیع یکنواخت وزن سر را تشویق می کند و خطر فشار بیش از حد بر ستون فقرات گردنی را کاهش می دهد. بیماران اغلب از سردرد، گردن درد، سفتی یا ناراحتی ناشی از تشعشع شکایت دارند. این علائم معمولاً نتیجه وضعیت بدنی بد طولانی مدت یا فشار مکرر هستند.

چه چیزی می تواند کمک کند؟

آموزش وضعیت بدنی و ارگونومیک، فیزیوتراپی متمرکز برای ساخت ماهیچه های حمایت کننده قوی تر، و تکنیک های مدیریت علائم مانند گرما یا یخ درمانی می تواند کمک کند. تاکید بر اهمیت وضعیت بدن نشان می دهد که چقدر برای حفظ سلامت ستون فقرات در درازمدت و جلوگیری از مشکلات اسکلتی عضلانی اهمیت دارد.

اشتراک گذاری