امروز برابر است با :1404-02-24

این خودرو تهاجمی‌ ترین مازراتی تاریخ است!

مازراتی MC۱۲ ورسیونه کورسا در سال ۲۰۰۶ و پس از موفقیت‌ های MC۱۲ GT۱ در مسابقات استقامتی معرفی شد. این سوپر کار برای مشتریانی طراحی شده بود که خواستار تجربه‌ ای مشابه خودروی مسابقه‌ ای اما بدون محدودیت‌ های قوانین رقابتی بودند. بر خلاف نسخه جاده‌ای MC۱۲ استراداله، ورسیونه کورسا هرگز برای استفاده در خیابان‌ ها ساخته نشد و صرفاً برای پیست‌ های خصوصی در نظر گرفته شد.

قلب این خودرو یک موتور ۶ لیتری V۱۲ تنفس طبیعی است که ۷۵۵ اسب بخار قدرت تولید می‌ کند. این سوپر کار می‌ تواند به سرعت نهایی ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در تنها ۶.۴ ثانیه ثبت کند. شاسی مونوکوک فیبر کربنی با زیر ساخت‌ های آلومینیومی و پکیج آیرودینامیک کامل مسابقه‌ ای، این خودرو را به یک شاهکار مهندسی تبدیل کرده است. تنها ۱۲ دستگاه از این مدل تولید شد که آن را به یکی از کمیاب‌ ترین خودروهای جهان بدل می‌ کند.

MC۱۲ ورسیونه کورسا از آنجایی‌ که جواز تردد در جاده‌ ها را نداشت، تحت کنترل مازراتی بود و مسئولیت حمل‌ و نقل، نگهداری و سرویس‌ دهی آن‌ ها را بر عهده داشت. این سطح از انحصار به این معناست که اکثر مردم هرگز این سوپرکار را از نزدیک ندیده‌ اند.

این خودروها تنها در رویدادهای خصوصی که توسط مازراتی ترتیب داده می‌ شد، به نمایش در می‌ آمدند تا مالکان بتوانند نهایت عملکرد مازراتی را در پیست‌ های بسته تجربه کنند. مالکیت ورسیونه کورسا نه‌تنها یک خودرو، بلکه یک سبک زندگی خاص را به همراه داشت که فقط تعداد محدودی از افراد ثروتمند و عشق سرعت به آن دسترسی داشتند. این خودرو با قیمتی در حدود یک میلیون یورو عرضه می‌ شد.

از آنجا که ورسیونه کورسا برای هیچ کلاس مسابقه‌ ای ساخته نشده بود، می‌ توانست به سطوح پرفورمنس فراتر از MC۱۲ GT۱ دست یابد. موتور V۱۲ با ۷۵۵ اسب بخار، بدون محدود کننده‌ های هوا، پاسخگویی سریع‌ تر به پدال گاز و سقف سرعت بالاتری ارائه می‌ داد.

این خودرو مجهز به گیربکس شش سرعته سکوئنشال، ترمزهای کربن سرامیکی و صندلی‌ های ثابت کربنی با کمربندهای مسابقه‌ ای بود. کابین این سوپر کار کاملاً عملکرد محور طراحی شده و هیچ‌ گونه تمرکز بر راحتی نداشت. هر جزئی از طراحی، از لاستیک‌ های مسابقه‌ ای گرفته تا سیستم تعلیق تنظیم‌ شده برای پیست، برای استخراج حداکثر پتانسیل اسب بخار مازراتی و هندلینگ بهینه شده بود. وزن سبک‌ تر نسبت به نسخه‌ های جاده‌ ای و مسابقه‌ ای MC۱۲، این مدل را به تهاجمی‌ ترین مازراتی تاریخ تبدیل کرده است.

گفته می‌ شود برخی از نمونه‌های MC۱۲ ورسیونه کورسا برای استفاده جاده‌ ای دستخوش تغییراتی شده‌ اند اما این موارد بسیار نادر هستند. کمیابی این خودرو ریشه‌ هایش در تاریخ موتور اسپرت، آن را به گنجی برای کلکسیونرها تبدیل کرده است.

نمونه‌ هایی که برای فروش ارائه می‌ شوند، می‌ توانند چندین میلیون دلار قیمت داشته باشند که این سوپر کار را به یکی از ارزشمندترین ساخته‌ های مازراتی بدل می‌ کند. این خودرو که با هدف ارائهٔ عملکرد بدون محدودیت ساخته شد، اوج قدرت مازراتی و مهندسی الهام‌ گرفته از مسابقات را به نمایش گذاشت.

پدال

اشتراک گذاری