پس از سال ها شایعه و تیزر، سر انجام ردبول اولین خودروی پیست محور خود، RB۱۷ را در جشنواره سرعت گودوود رونمایی کرد.
هایپر کار دو سرنشینه و موتور وسط ردبول به لطف یک موتور ۴٫۵ لیتری V-۱۰ تنفس طبیعی با کمک موتور الکتریکی، که می تواند ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه بچرخد، بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. وزن آن کمتر از ۸۹۹ کیلوگرم اعلام شده است.
این رقم باور نکردنی وزن، به بدنه مونوکوک فیبر کربنی دو سرنشینه RB۱۷ وارد می شود که از موتور بهعنوان عضوی تحت فشار در شاسی استفاده می کند. قدرت تولیدی از طریق یک جعبه دنده شش سرعته سکوئنشال به چرخ های عقب می رسد. جالب است بدانید که برای این خودرو دنده عقب وجود ندارد.
پشتیبانی این خودرو توسط موتور الکتریکی نصب شده در پیشرانه انجام می شود. این موتور الکتریکی به تنهایی ۲۰۰ اسب از مجموع ۱۲۰۰ اسب بخار را تولید می کند و موتور V-۱۰ هزار اسب بخار دیگر را تأمین می کند. حداکثر سرعت بیش از ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت است.
همان طور که انتظار می رفت، خودرویی که توسط آدریان نیوی، نابغه مهندسی ردبول توسعه یافته، آئرودینامیک قابل توجهی دارد. ردبول میگوید این خودرو تا ۱۶۹۹ کیلوگرم (تقریباً دو برابر وزن خود) نیروی رو به پایین تولید می کند. بال های جلو و عقب نیز دارای عناصر فعال برای تنظیم نیروی رو به پایین در سناریوهای مختلف هستند.
نیوی در اولین حضور این خودرو در جشنواره سرعت گودوود در روز جمعه با رسانه ها صحبت کرد و رقم شگفت انگیزی را فاش کرد. به گفته نیوی در آزمایش شبیه سازی اخیر، RB۱۷ حدود یک ثانیه سریع تر از یک فرمول ۱ مدرن بود.
بقیه قسمت های داخلی RB۱۷ به همان اندازه از فرمول یک الهام گرفته است. سیستم تعلیق با میله قابل تنظیم در هر چهار گوشه وجود دارد که با کنترل فعال ارتفاع و چرخش همراه با حالت بالارونده برای غلبه بر دست اندازها در سرعت های پایین تعبیه شده است. بر روی ترمزها، رینگ های فیبر کربنی ۱۸ اینچی با تایر مسابقه ای میشلین قرار دارند که به طور خاص برای این خودرو طراحی شده اند. مشتریان همچنین می توانند گزینه رینگ ۲۰ اینچی را انتخاب کنند که در لاستیک های آجدار با کارایی بالا پیچیده شده است.
گزینه های صندلی سفارشی، پدال قابل تنظیم و فضای ذخیره سازی داخلی برای مواردی مانند لباس های مسابقه و کلاه ایمنی وجود دارد. هر ردبول RB۱۷ حدود ۲ سال یا ۴۰۰۰ کیلومتر گارانتی دارد. این شرکت ادعا می کند که این خودرو بهاندازه کافی با دوام است و می تواند یک مسابقه ۲۴ ساعته را بدون سرویس اجرا کند.
مانند سایر سازندگان سوپر اسپرت پیست محور مانند فراری و مک لارن، ردبول نیز در نظر دارد هر ساله تعدادی رویداد خصوصی را برگزار کند تا مشتریان از خودروهای خود در پیست استفاده کنند.
هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت RB۱۷ وجود ندارد، اگر چه می توان حدس زد که در محدوده میلیون دلاری قرار داشته باشد. همه ۵۰ نمونه تولیدی قبلاً فروخته شده اند. انتظار می رود که تولید این محصول از سال آینده آغاز شود.
منبع: خبر آنلاین