امروز برابر است با :1403-03-26

این بهترین زمان برای خوردن شکر است

قند در همه جا وجود دارد، از غلات صبحانه که روز خود را با آنها شروع می کنیم تا دسرهای جشنی که مناسبت های خاص را مشخص می کنند. در حالی که کمی شیرینی می تواند یک خوراکی لذت بخش باشد، زیاده روی می تواند سلامتی ما را خراب کند. اما فراتر از مقدار شکری که مصرف می کنیم، آیا بهترین زمان برای خوردن آن وجود دارد؟

مصرف منظم قند بیش از حد فقط به دلیل افزایش وزن نیست. می تواند منجر به مجموعه ای از مشکلات سلامتی شود.

مصرف بیش از حد قند می تواند به عدم تعادل در سطح قند خون کمک کند، که به نوبه خود می تواند باعث نوسانات خلقی، خستگی و حتی زوال شناختی شود. مصرف زیاد قند مزمن همچنین با التهاب در بدن، یک عامل خطر برای بیماری قلبی، اختلالات خلقی و سرطان های مختلف مرتبط است. علاوه بر این، می تواند منجر به چاقی و عدم تعادل هورمونی شود که بر باروری تأثیر می گذارد.

بدن انسان قند را مشابه الکل متابولیزه می کند و کربوهیدرات های غذایی را به چربی تبدیل می کند. با گذشت زمان، این می تواند منجر به بیماری کبد چرب شود که یکی از عوامل بالقوه دیابت و بیماری قلبی است.

به همین دلیل است که خوردن شکر در زمان مناسب اهمیت بیشتری پیدا می کند.

شکر در صبح یک نه بزرگ است

بسیاری از مردم هوس صبحانه‌ های شیرین مانند غلات یا شیرینی‌ ها را دارند و به دنبال افزایش سریع انرژی و افزایش خلق و خوی خود هستند. با این حال، این کار را نکنید. این گزینه‌ های شیرین فاقد مواد مغذی دیگر برای متعادل کردن تأثیر قند هستند و باعث افزایش سطح قند خون می‌ شوند.

مزیت مصرف شکر در بعد از ظهر

در حالی که هیچ قانون یکسانی وجود ندارد، اگر باید شکر بخورید، نزدیک‌ تر به زمان ناهار باشید. در اوایل روز، متابولیسم ما معمولاً فعال تر است و ما را برای پردازش قندها مجهزتر می کند. علاوه بر این، مصرف شکر در حین تمرین می تواند به ریکاوری عضلات کمک کند.

با این حال، کنترل سهم آگاهانه برای جلوگیری از مصرف بیش از حد قند روزانه و حفظ تعادل سالم بسیار مهم است.

شیرینی های شبانه دستوری برای ایجاد اختلال هستند

دستیابی به خوراکی های شیرین بعد از شام ممکن است یک لذت بی ضرر به نظر برسد، برای برخی، این می تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند نفخ و گاز شود. علاوه بر این، دسرهای شیرین می توانند تعادل ظریف باکتری های روده را مختل کنند.

مصرف قند در شب می‌ تواند خواب را مختل کند، که عاملی حیاتی در بازسازی فیزیکی، متابولیسم سالم و عملکرد سیستم ایمنی است.

با این حال، مصرف آگاهانه کلیدی است. با درک تأثیر زمان، در کنار کنترل وعده غذایی، می توانید از غذاهای گاه به گاه بدون به خطر انداختن سلامتی خود لذت ببرید.

اشتراک گذاری