امروز برابر است با :1403-05-06

ایلان ماسک وجود موجودات فضایی را تکذیب کرد

ایلان ماسک در یک گفتگو ضمن تکذیب وجود موجودات فضایی اعلام کرد هیچ مدرک قانع کننده‌ ای از زندگی بیگانگان ندیده است.

در حالی که دنیای علمی همچنان علاقه مند به کشف آثاری از حیات فرازمینی است، ایلان ماسک میلیاردر معروف دیدگاه‌ های متناقضی در مورد وجود موجودات فضایی دارد. در کنفرانس جهانی موسسه میلکن ۲۰۲۴ که در ۷ می در لس آنجلس برگزار شد، اظهارات ماسک تعجب همگان را برانگیخت.

در این کنفرانس، رئیس تسلا و کمپانی فضایی اسپیس ایکس اظهار داشت که اگر کاوشگرهایی را به کیهان بفرستد، ممکن است بقایایی از تمدن‌ های بیگانه که مدت‌ ها از بین رفته‌ اند پیدا کننند. این مرد ۵۲ ساله گفت که مدام از او سوال می‌ پرسند که آیا به موجودات فضایی اعتقاد دارد یا خیر. وی در این باره گفت که باور ندارد بیگانگان از زمین دیدن کرده باشند.

ماسک در این باره گفت:

هیچ مدرک قانع‌کننده‌ ای مبنی بر وجود بیگانگان دریافت نکرده‌ ام. اسپیس ایکس تقریباً ۶۰۰۰ ماهواره در فضا دارد و حتی یک بار هم مجبور نشده‌ ایم اطراف یک بشقاب پرنده مانور دهیم. هرگز. بنابر این من هیچ مدرکی از موجودات فضایی نمی‌ بینم.

ماسک همچنین در مورد پیشرفت سریع هوش مصنوعی اعلام کرد که در نهایت درصد هوش بیولوژیکی به کمتر از ۱ درصد خواهد رسید.

آقای ماسک در مورد نقش انسان‌ ها در آینده اظهار بی اطلاعی کرد و با اشاره به مرگ فضانوردان در فیلم علمی تخیلی استنلی کوبریک “۲۰۰۱: A Space Odyssey” بر اثر دروغ گفتن هوش مصنوعی، اعلام کرد که هوش مصنوعی باید به دنبال حقیقت باشد و نباید دروغ گفتن را به آن آموزش داد. ماسک معتقد است هوش مصنوعی حقیقت‌ جو و کنجکاو می‌ تواند تمدن بشری را تا جای ممکن تقویت کند.

منبع: تکفارس

اشتراک گذاری