امروز برابر است با :1403-12-06

اعتراف کرد: آئودی به کاهش کیفیت داخل خودروهایش!

از اواسط دهه ۱۹۹۰، آئودی نماد کیفیت بی‌ قید و شرط در طرز ساخت و مواد مورد استفاده بوده است، به طوری که این برند را به یک برند پریمیوم در حد و اندازه‌ مرسدس بنز و بی‌ ام‌ و تبدیل کرده است. اما این موضوع اخیراً تغییر کرده است.

مشکلات اخیر در مدیریت Audi منجر به تأخیرهای قابل توجهی در معرفی مدل‌ های جدید و حیاتی شده است. اما حالا که تأخیرها برطرف شده، شش مدل جدید تنها در سال گذشته معرفی شده است: A6 ای‌ ترون، Q6 ای‌ ترون، سدان A5، آوانت A5، شاسی‌ بلند Q5 و Q5 اسپورت‌ بک. علاوه بر این، مدل A6 آوانت با موتورهای درون‌سوز در چند هفته آینده معرفی خواهد شد.

در حالی که آئودی موقعیت‌ های خالی مهمی را در پورتفولیوی مدل‌های خود پر کرده است، نگاه دقیق‌ تری به خودروهای جدید، مشکلات بعدی را آشکار می‌ کند. کیفیت مواد استفاده شده در داخل خودروهای A6 E-Tron, Q5 و سایر مدل‌ های آئودی در برخی موارد بسیار نا امید کننده است و احتمالاً برای بیشتر مشتریان معمولی Audi قابل درک نیست.

این مشکل مربوط به آنچه شما در ابتدا می‌ بینید یا لمس می‌ کنید نیست، بلکه بیشتر به بخش‌ های پنهان مربوط است؛ چیزی که حتی چند سال پیش در خط تولید آئودی وجود نداشت. پلاستیک سخت در پنل‌ های در و داشبورد به طرز نگران‌ کننده‌ ای ساده است. این قطعات رنگ شده در چهار یا پنج سال آینده چه وضعیتی خواهند داشت؟

افراد مسئول حداقل به این مشکل اعتراف کرده‌اند. در یک رویداد معرفی برای Q5 جدید، اسکار دا سیلوا مارتینز، رئیس ارتباطات محصولات و فناوری Audi، به‌ طور غیر معمولی در انتقاد از خود گفت: “ما قطعاً در گذشته کیفیت بهتری داشته‌ ایم، اما دوباره به آن سطح خواهیم رسید.” او اضافه کرد که احتمالاً نیازهای مشتریان و رسانه‌ ها از کیفیت آئودی کمی دست کم گرفته شده بود.

علاوه بر این، مقامات دیگر آئودی نوید بهبود این مسئله در آینده نزدیک را داده‌ اند. با فیس‌ لیفت مدل‌ های اخیر، این مواد ضعیف باید به گذشته پیوسته باشند. احتمالاً (امیدواریم) آنها در مدل‌ های جدید نیز به این مشکل واکنش نشان خواهند داد.

البته باید ذکر کرد که در بسیاری از موارد، محصولات مرسدس هم بهتر از این نبوده اند. در چند سال اخیر، کیفیت مواد در مرسدس به وضوح کاهش یافته است، اگر چه هیچ وعده‌ ای برای بهبود از طرف آنها شنیده نشده است. از سوی دیگر، بی‌ ام‌ و در ابتدای دهه ۲۰۱۰ با سری ۳ (F30) جدید خود به بدترین حالت رسید، اما از آن زمان بهبود یافته است.

واحدهای توسعه همچنان می‌ گویند که استانداردهای روز افزون برای آلایندگی، ایمنی تصادفات و امنیت سایبری تأثیر شدیدی بر هزینه‌ های توسعه داشته و این باید در جای دیگری جبران شود. با این حال، سازندگان آلمانی سطح بالا باید در حفظ یکی از ویژگی‌ های اصلی خود که همان کیفیت منحصر به‌ فرد است، کوتاهی نکنند.

تکفارس

اشتراک گذاری