امروز برابر است با :1403-05-06

اشتباهات دانشجویان در انجام پایان نامه مدیریت

اشتباهات دانشجویان در انجام پایان نامه مدیریت، شامل بخش های مختلفی از انتخاب موضوع تا نگارش پروپوزال و سپس انجام فصل های پایان نامه، می باشد. یعنی هر بخش از پایان نامه مدیریت، اگر با آموزش درست همراه نباشد، منجر به اشتباه می گردد. اما نکته دیگر این است که در پژوهش های علمی مدیریت، اشتباه در هر مرحله، منجر به اشتباهات متعدد در بخش های دیگر می گردد.

اشتباهات در موضوعات مدیریت

در انجام پایان نامه مدیریت، اولین بخش مهم و تأثیرگذار بر بخش های دیگر، انتخاب موضوع علمی، کاربردی و مناسب می باشد. بدون بررسی مقالات و پژوهش های پیشین،امکان انتخاب موضوع مدیریت، امکان پذیر نخواهد بود. کلمات استفاده شده در عنوان، نیز برای انجام بهترین پایان نامه مدیریت، مهم هستند. کیفیت اصلی در هر پژوهش علمی، از موضوع انتخابی آن مشخص می گردد.

چاپ مقاله مدیریت

برای ایجاد رزومه علمی و چاپ مقاله مدیریت، موضوع نقش اصلی در پذیرش ابتدایی را در هر ژورنال ایجاد می کند. به طور مثال بسیاری از موضوعات مدیریتی، ارسال شده برای ژورنال ها، بدون بررسی کل مقاله توسط سردبیر مجله، رد می شوند. به دلیل این که در پژوهش های علمی مدیریت، درست بودن موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انجام درست پایان نامه مدیریت

هر پایان نامه مدیریت، باید در هر مرحله طبق اصول علمی مشخص شده، انجام گردد. این اصول علمی در کل دنیا، یکسان است. کیفیت یک پایان نامه عالی، از همین موارد مشخص می گردد. درست بودن موضوع، شامل تعیین متغیرها و سپس ارتباط آن ها با یکدیگر می باشد. در هر پژوهش علمی، دقت به این مسائل نشان دهنده کیفیت علمی پایان نامه می باشد. آموزش و آگاهی دانشجویان از مراحل درست انتخاب موضوع، تنها راه مطمئن برای برون رفت از مشکلات بعدی می باشد. از مهم ترین اشتباهات دانشجویان در انجام پایان نامه مدیریت، عدم آگاهی از مسیر درست و عجله برای ااتمام کار است که اغلب منجر به تلف شدن زمان های بیشتری برای دانشجو می گردد.

مراحل انجام پایان نامه های مدیریت

انجام پایان نامه های مدیریت شامل مراحل زیر می باشد که در تمامی رشته های مدیریتی، این موارد صادق می باشد. به طور مثال برای انجام بهترین پایان نامه مدیریت ساخت، دانش علمی مدیریت می بایست با دانش تخصصی رشته عمران ترکیب گردد تا بتوانیم در این پژوهش علمی در این رشته تخصصی، یک پژوهش کاربردی و قابل تشخیص با واقعیت، بنویسیم. در ادامه مراحل علمی و ترتیب آن ها برای انجام بهترین پایان نامه مدیریت، مشخص شده است:

انتخاب موضوع کاربردی باتوجه به شکاف های مدیریتی موجود در واقعیت

تصویب پروپوزال و نگارش تخصصی هر یک از قسمت های آن براساس اصول علمی

تهیه پرسشنامه و مصاحبه به عنوان یکی از معتبرترین ابزارهای جمع آوری اطلاعات براساس واقعیت در رشته های مدیریتی

تحلیل داده ها و سپس نتیجه گیری آن

ابزارهای جمع آوری اطلاعات در پایان نامه مدیریت

در هر رشته مدیریت، مهمترین بخش برای جمع آوری داده ها، گردآوری آن ها براساس ابزارهایی مانند پرسشنامه و مصاحبه می باشد. چرا پرسشنامه به عنوان یک ابزار مهم برای جمع آوری اطلاعات در رشته های مدیریت محسوب می شود؟به دلیل این که محیط و شرایط، فرهنگ، نوع مشکلات مدیریتی در هر کشور و هر شهر و هر مکانی، متفاوت است، بنابراین، دانش مدیریت، نیاز به داده هایی واقعی برای تجزیه و تحلیل داده ها دارد تا بتواند براساس ابزارها و روش تحقیق های مدیریتی، بیشترین و بهترین نتایج را استخراج کند.

اشتباهات پروپوزال های مدیریت

اکثر اشتباهات دانشجویان در انجام پایان نامه مدیریت، ناشی از بخش پروپوزال است. تصویب پروپوزال های اشتباه منجر به تکرار مشکلات در ادامه مراحل پایان نامه می گردد. هر نوشته در پروپوزال، می بایست در ادامه مسیر توسط دانشجو، پیاده سازی گردد. از این رو انتخاب روش تحقیق های نامتناسب با موضوع یا انتخاب موضوعات تکراری، اغلب در ادامه منجر به مشکلات متعددی می گردد.

اشتباهات در انجام فصل دوم پایان نامه مدیریت

از جمله اشتباهات متداول دانشجویان در انجام پایان نامه مدیریت، نگارش فصل دوم براساس مقالات نامعتبر و قدیمی می باشد یا استفاده از مطالبی که غیرمرتبط با موضوع و هدف اصلی و همچنین شناسایی متغیرها و تهیه پرسشنامه می باشد. در فصل دوم هر یک از جملات، شکل ها و نمودارها باید دارای رفرنس معتبر باشند. تهیه پرسشنامه محقق ساخته در فصل دوم پایان نامه انجام می گردد.

رفرنس دهی درست و براساس اصول علمی، یکی از مهم ترین بخش های پایه ای در نگارش این فصل است.نحوه رفرنس دهی مناسب در بخش هایی از انجام پایان نامه، به ویژه فصل دوم(پیشینه تحقیق)، بخش بیان مسئله پروپوزال و سپس مقدمه فصل اول، بسیار مهم و ضروری است. اعتبار مقالات و همچنین استفاده از مقالات مرتبط به موضوع پایان نامه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرقت ادبی در پایان نامه مدیریت

یکی از موارد مهم در هر پژوهش علمی معتبر، عدم سرقت ادبی است که در سال های اخیر اکثرا دانشجویان با همانند جویی روبرو هستند که این نرم افزارهای همانند جویی هم به دلیل اشکالات متعددی که دارند نمی توانند ابزار کاربردی برای تشخیص سرقت ادبی، کپی برداری یا داده سازی باشند. بسیاری از ابزارهای همانند جویی و سایت هایی مانند پژوهشیار، دارای اشکالات متعدد هستند که منجر به تشخیص های اشتباه می گردند. سایت پژوهشیار بسیاری از کلمات قرار داده شده در پایان نامه را به عنوان همانند جویی تشخیص می دهد که کاری عجیب و بسیار اشتباه است. به دلیل این که ، به طور مثال شما به انجام بهترین پایان نامه مدیریت بازرگانی می پردازید، در این صورت کلمات تخصصی این عنوان قاعدتا باید در این پایان نامه قید گردد درحالیکه سایت پژوهشیار، هر یک از این کلمات را به عنوان کپی برداری تشخیص می دهد و جز درصد همانند جویی محسوب می کند. این اشتباهات در این سال ها فقط باعث تغییر کلمات و جملات جهت کاهش درصدهای همانند جویی شده است.نتیجه آن، سردرگمی دانشجویان مدیریت در تشخیص مسیر درست پایان نامه است.

کپی برداری ها و داده سازی های اشتباه

یکی دیگر از مشکلات متداول دانشجویان، کپی برداری و سرقت های ادبی است. این موارد اگر در فصل چهارم و پنجم پایان نامه انجام شود، منجر به عدم پذیرش کل مراحل پایان نامه در جلسه دفاع می شود. این مراحل از طریق نرم افزارهای همانند جویی اصلا قابل تشخیص نخواهد بود. تغییر جملات و کلمات، یکی از مسیرهای نادرستی است که اغلب در جلسه دفاع پایان نامه، منجر به رد شدن پایان نامه توسط داوران می گردد.

انجام پاورپوینت جلسه دفاع، یکی از اصلی ترین بخش های نهایی برای اتمام فرآیند پایان نامه می باشد که می بایست با آموزش های تخصصی تهیه گردد. دوره تخصصی انجام جلسه دفاع پایان نامه که توسط سایت مهرداد سیویل، ارائه شده است یکی از بهترین و معتبرترین دوره های جامع جلسه دفاع است که شامل آموزش تخصصی پاورپوینت و سپس نحوه ارائه علمی برای پاسخ گویی به سؤالات اساتید می باشد.

جهت مشاوره و انجام صفر تا صد پايان نامه و جلسه دفاع با شماره ارتباطی ٠٩١٣٣٨٦٢٧٧٦ در تلگرام و واتس اپ در ارتباط باشيد ؛ جهت پاسخ گویی سریعتر و تخصصی تر ، رشته و گرایش خود را در تلگرام یا واتس آپ ارسال نمایید (اولويت با پيام های تلگرامی است)

اشتراک گذاری