امروز برابر است با :1403-05-02

از فواید فراوان دانه کدو تنبل و زغال اخته بی نصیب نمانید!

اگر در پایان یک روز کاری احساس خستگی می کنید، زمان آن فرا رسیده است که میان وعده های مغذی مانند زغال اخته با دانه کدو تنبل را در رژیم غذایی خود بگنجانید. تخمه کدو تنبل و زغال اخته دارای پروفایل های تغذیه ای غنی هستند و فواید سلامتی بی شماری را ارائه می دهند و آنها را به یک میان وعده عصرانه سالم تبدیل می کند.

تخمه کدو تنبل سرشار از مواد مغذی مانند منیزیم، روی و چربی های سالم است. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می تواند به سلامت قلب، کاهش التهاب و تقویت ایمنی کلی کمک کند.

دانه های کدو تنبل که به نام پپیتاس نیز شناخته می شوند، کوچک اما قدرتمند هستند. آنها سرشار از پروتئین، چربی های سالم و انواع مواد مغذی ضروری هستند. یک مشت دانه کدو تنبل مقدار قابل توجهی منیزیم، روی و آهن را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، دانه کدو تنبل همچنین به دلیل وجود تریپتوفان، اسید آمینه ای که به تولید سروتونین کمک می کند، خواب بهتر و مقررات خلق و خو را بهبود می بخشد. منیزیم برای عملکرد ماهیچه ها و اعصاب ضروری است، روی سیستم ایمنی را تقویت می کند و آهن برای انتقال اکسیژن در خون حیاتی است. علاوه بر این، دانه کدو تنبل منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که به محافظت از بدن در برابر التهاب و بیماری های مزمن کمک می کند.

زغال اخته سرشار از فیبر غذایی و آنتی اکسیدان ها به ویژه آنتوسیانین است. آنها می توانند یک میان وعده ایده آل برای کنترل وزن باشند، زیرا به دلیل داشتن فیبر بالا به حفظ یک سیستم گوارشی سالم کمک می کنند و باعث سیری می شوند. ترکیبات موجود در زغال اخته همچنین به دلیل خواص ضد التهابی و ضد سرطانی قوی خود شناخته شده اند.

خوردن یک میان وعده سالم در عصر می تواند راهی عالی برای حفظ سطح انرژی و مهار هوس های آخر شب باشد. دانه های کدو تنبل و زغال اخته به دلیل داشتن پروتئین بالا و چربی سالم برای این منظور ایده آل هستند که به حفظ سیری کمک می کند.

پروتئین موجود در دانه کدو تنبل از ترمیم و رشد ماهیچه ها پشتیبانی می کند، که به ویژه در صورت فعال بودن یا ورزش منظم مفید است. در همین حال، فیبر موجود در دانه‌ های زغال اخته به هضم غذا کمک می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که قبل از خواب احساس سنگینی یا نفخ نمی‌ کنید.

روی، مس و سلنیوم موجود در تخمه کدو تنبل نیز می تواند بر مدت زمان و کیفیت خواب تاثیر بگذارد. وقتی مقدار مناسبی از آمینو اسید، تریپتوفان مانند دانه کدو تنبل و زغال اخته را مصرف کنید، خواب خوبی هم خواهید داشت.

اشتراک گذاری