امروز برابر است با :1403-07-07

از فواید حمام آب نمک چه می دانید؟

همه ما در مورد فواید آب نمک برای هیدراتاسیون خوانده ایم، اما آیا تا به حال در مورد حمام آب نمک برای از بین بردن تنش و کاهش سطح استرس شنیده اید؟ بله، شما خوش آمدید.

کسانی که کمر درد دارند ممکن است از حمام آب نمک سود ببرند، به خصوص اگر از نمک اپسوم استفاده شود.

هنگامی که نمک اپسوم ساخته شده از سولفات منیزیم در آب گرم حمام حل می شود، می تواند به جذب بهتر منیزیم در بدن کمک کند. این می تواند با کاهش التهاب و شل کردن عضلات به کاهش درد کمک کند. گرمای حمام همچنین می تواند تنش و درد عضلانی را کاهش دهد. همچنین ممکن است گردش خون ناشی از گرما که بدن را جوان می‌ کند، به بهبود آن کمک کند.

نمک اپسوم یک ماده اولیه در بسیاری از نمک های تجاری حمام است که می تواند در آب ولرم استفاده شود.  این ماده از طریق پوست جذب می شود، که درد عضلانی را کاهش می دهد و در نتیجه عملکرد ماهیچه ها را افزایش می دهد.

آب گرم عضلات را شل می کند که به نوبه خود تنش و استرس را کاهش می دهد و اسپاسم را که باعث کمر درد می شود تسکین می دهد. شناوری عامل دیگری است. قرار گرفتن در آب کشش گرانشی را کاهش می دهد که به کاهش فشار روی ستون فقرات و مفاصل کمک می کند.

چگونه حمام آب نمک بگیریم؟

برای درمان کمردرد با حمام نمک اپسوم، وان حمام را با آب گرم پر کنید، دو فنجان نمک اپسوم به آن اضافه کنید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه خیس کنید، و مطمئن شوید که وقتی در آن می‌ نشینید، آب اطراف کمرتان باشد.

چه چیزی را در نظر بگیریم؟

در حالی که ممکن است تسکین موقت درد را تجربه کنید، حداقل شواهد علمی برای حمایت از این باور عمومی وجود دارد که حمام نمک به سم‌ زدایی بدن کمک می‌ کند.

قبل از شروع هر درمان جدید، همیشه توصیه می شود با یک متخصص یا پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر مشکلات پزشکی زمینه ای وجود دارد.

اشتراک گذاری