امروز برابر است با :1403-05-06

آیا یک فنجان چای باعث افزایش وزن می شود؟

در قلمرو نوشیدنی‌ ها، تعداد کمی به اندازه چای در سطح جهانی محبوب و از نظر فرهنگی مهم هستند. در حالی که این معجون معطر قرن‌ ها به خاطر طعم‌ های آرامش‌ بخش‌ اش مورد توجه قرار گرفته است، یک سوال همیشگی در میان افراد مراقب سلامتی وجود دارد: آیا یک فنجان چای باعث اضافه وزن شما می‌شود؟

یک فنجان چای بسته به محتوای چربی شیر، به سختی 33 تا 66 کالری دارد. او توضیح داد: «انتخاب شیر بدون چربی به جای خامه کامل، کالری را به نصف کاهش می دهد.

با این حال، بسیاری از افراد قند زیادی در چای خود اضافه می کنند که می تواند به افزایش وزن کمک کند. در 1 قاشق غذا خوری شکر، فقط 19 کالری وجود دارد. در حالی که تفاوت 20 کالری در هر فنجان ممکن است ناچیز به نظر برسد، کالری اضافی از هر قاشق چای خوری شکر را در نظر داشته باشید، کل مقدار قند مصرف شده روزانه را به 10 گرم در روز نگه دارید.

علاوه بر این، بسیاری از مردم ترجیح می دهند چای خود را با سوخاری، بیسکویت که همگی کربوهیدرات های فرآوری شده هستند، ترکیب کنند. 100 گرم سوخاری 445 کالری و 30 گرم شکر دارد.

بنابر این، او نسبت به مصرف روزانه آنها هشدار داد زیرا خطری برای سلامت کلی و تعادل تغذیه ای دارد. این همراهی‌ ها فقط پر کالری نیستند. آنها مملو از روغن نخل، آرد تصفیه شده، شکر و چربی ترانس هستند.

اگر همچنان تمایل به مصرف چای دارید، روش صحیح قرار دادن آن در رژیم غذایی را ذکر کردیم.

1. برای لذت بردن از فنجان چای خود بدون احساس اضافه وزن، آن را به 2 فنجان در روز بدون همراهی مواد مغذی دیگر محدود کنید و ترجیحاً شکر را هم محدود کنید.
2. از ترکیب چای با وعده های غذایی خودداری کنید. اگر آجیل می خورید، 40 دقیقه تا 1 ساعت فاصله بیندازید.
3. اگر اضطراب، اختلالات خواب یا مشکلات گوارشی دارید، نزدیک به زمان خواب از مصرف چای خودداری کنید.
4. از خوردن چای با معده خالی برای جلوگیری از اسیدیته خودداری کنید.
5. 30 دقیقه قبل و بعد از چای یا قهوه با یک لیوان آب هیدراته کنید تا سطح اسید رقیق شود و نگرانی های مربوط به هضم برطرف شود.

اشتراک گذاری