امروز برابر است با :1403-05-06

آیا کلم بروکلی به مدیریت سطح قند خون کمک می کند؟

رژیم غذایی شما نقش مهمی در حفظ سلامت کلی شما دارد. به همین دلیل است که اتخاذ چند عادت سالم می تواند به طور کلی تفاوت بزرگی ایجاد کند. خوردن چند عدد بروکلی پخته شده قبل از هر وعده غذایی می تواند سطح قند خون شما را به شدت پایین بیاورد.

این تنها تغییری است که باید ایجاد کنید. مقداری بروکلی را بپزید و آن را قبل از هر وعده غذایی میل کنید. بروکلی دارای فیبر است که برای متعادل کردن سطح قند خون یا کاهش سرعت جذب گلوکز به آن نیاز دارید. از آنجایی که این سبزی چلیپایی است، دارای گلوکوزینولات است که به تنظیم التهاب کمک می کند.

آیا این یک نکته موثر برای کاهش سطح قند خون است؟

بروکلی سرشار از فیبر رژیمی است که به کند شدن جذب قند در جریان خون کمک می کند و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که سلامت کلی را ارتقا می دهد. افزودن بروکلی بیشتر به رژیم غذایی می تواند مفید باشد، زیرا بخشی از یک رژیم غذایی متعادل است. با این حال، بروکلی یک قرص جادویی برای درمان یا کاهش دیابت نیست.

کلم بروکلی می‌ تواند بخش ارزشمندی از یک رژیم غذایی سالم باشد، اما تکیه بر آن یا هر ماده غذایی برای کنترل قند خون توصیه نمی‌ شود.

آیا مصرف کلم بروکلی منجمد خوب است؟

همیشه بهتر است غذاهای تازه داشته باشید. کلم بروکلی منجمد یک گزینه برتر است. غذاهای منجمد بافت خود را از دست می دهند و با غذاهای تازه متفاوت هستند، اما همچنان گزینه خوبی برای گنجاندن فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی شما هستند.

چگونه به طور طبیعی سطح قند خون را پایین بیاوریم؟

این نیاز به یک رویکرد جامع و برخی تغییرات در سبک زندگی از جمله رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی، مدیریت وزن و داروها در صورت تجویز دارد.

چند نکته که می تواند به مدیریت سطح قند کمک کند

  • غذاهای غنی از فیبر از جمله سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و حبوبات مصرف کنید تا جذب قند را کاهش دهید.
  • برای جلوگیری از افزایش قند خون، مصرف کربوهیدرات را کنترل کنید.
  • برای بهبود حساسیت به انسولین به طور منظم ورزش کنید.
  • وزن سالم خود را حفظ کنید.
  • برخی از مطالعات نشان می دهد که دارچین و شنبلیله خیس شده یک شبه ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کنند.
  • مصرف غذاهای شیرین را محدود کنید زیرا باعث افزایش سریع سطح قند خون می شوند.
اشتراک گذاری