امروز برابر است با :1403-05-06

آیا پیاده روی 8 شکل مزایای فراوان تری دارد؟

پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای سلامتی است. زمانی که با ذهنی آزاد و بدون حواس‌ پرتی انجام شود بسیار مؤثر است. اما آیا الگوی مشخصی وجود دارد که باید در آن قدم بردارید تا حداکثر فواید را به دست آورید؟ ظاهرا بله.

در دنیای پر سرعت امروز، بسیاری از مردم پیاده‌ روی صبحگاهی را به‌ عنوان فعالیت‌ های اجتماعی در نظر می‌ گیرند، که اغلب با دوستان خود به صورت حضوری یا تلفنی صحبت می‌ کنند، که می‌ تواند مزایای بالقوه سلامتی را کاهش دهد. در میان تمرینات پیاده روی مختلف، تمرین پیاده روی 8 شکل برجسته است. این روش به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارد مورد تحسین قرار می گیرد.

این تمرین به مدت 15 تا 30 دقیقه در روز می تواند نتیجه دهد

این تمرین را صبح، عصر یا با معده خالی انجام دهید.: فضای باز یا اتاقی را انتخاب کنید که بتوانید در آن راه بروید. شروع به راه رفتن در امتداد یک مسیر خیالی 8 شکل، حرکت از شمال به جنوب و عقب، به طور متناوب بین جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت. 15 دقیقه در هر جهت پیاده روی کنید.

پس از تکمیل پیاده روی 8 شکل، می توانید تمرینات تنفسی ساده را انجام دهید.

چرا این کار را انجام دهید؟

تمرین پیاده روی 8 شکل به طور منظم می تواند باعث ایجاد حس جوانی شود و باعث شود فرد احساس جوانی و سلامتی بیشتری کند. راه رفتن با پای برهنه باعث تحریک نقاط رفلکس در کف دست و پا می شود که مربوط به اندام های داخلی مختلف است. مسیر 8 شکل باعث می شود بدن، به ویژه باسن و شکم، پیچ خورده و اندام های داخلی را فعال کند. نفس عمیق درگیر، مصرف بالای اکسیژن را تضمین می‌ کند، به بدن انرژی می‌ دهد و عملکرد ریه را بهبود می‌ بخشد.

این تمرین منظم می تواند سر درد، چاقی، درد زانو و آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

راه رفتن ملایم ۸ شکل به کاهش فشار خون و تسکین انواع دردها از جمله ترک پا و درد زانو کمک می کند. حتی کسانی که سالخورده یا فلج هستند می توانند به طور مستقل یا با کمک از این تمرین بهره مند شوند. این ورزش می تواند به مدیریت شرایطی مانند درد شانه، گردن، کمر و کمر، اسپوندیلیت گردن و کمر، سیاتیک، افتادگی دیسک، افسردگی، صرع، میگرن، بی خوابی و بیماری های قلبی کمک کند.

با این حال، پیاده روی 8 شکل در مقایسه با پیاده روی مستقیم هیچ مزیت خاص دیگری ندارد. پیاده روی یک فعالیت خوب برای هر فردی است که مزایای آن مانند داشتن مقدار کمی عضله در پاها، به شما کمک می کند تا استقامت عضلانی خوبی در عضلات پا ایجاد کنید و همچنین به شما کمک می کند تا مقداری کالری بسوزانید.

اشتراک گذاری