امروز برابر است با :1403-05-06

آیا رژیم غذایی مدیترانه ای زندگی زنان را طولانی تر می کند؟

اگر رژیمی غذایی وجود دارد که نوید سلامتی، عمر طولانی‌ تر و کاهش وزن بالقوه را می‌ دهد، چرا درباره آن بیشتر بدانید؟ رژیم مدیترانه ای همه این ها و بیشتر را نوید می دهد.

مزایای رژیم غذایی مدیترانه ای را کشف کنید!

رژیم غذایی مدیترانه ای بر خوردن غذاهای گیاهی فراوان، مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و حبوبات که حداقل فرآوری شده، فصلی، تازه و به صورت محلی رشد می کنند، تاکید دارد. روغن زیتون منبع اصلی چربی است و مقادیر متوسطی از محصولات لبنی مانند پنیر و ماست روزانه مصرف می شود.

اتخاذ یک رویکرد مدیترانه ای برای غذا خوردن می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه، زوال عقل، افسردگی، دیابت، کلسترول بالا و از دست دادن حافظه را کاهش دهد. استخوان های قوی تر را تضمین می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

طبق تحقیقات جدید، زنانی که رژیم‌ های غذایی مدیترانه‌ ای گیاهی مصرف می‌کنند، ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند. این مطالعه که بیش از 25000 زن آمریکایی را تا 25 سال مورد بررسی قرار داد، نشان داد که پیروی از رژیم غذایی باعث کاهش کلسترول، چاقی و مقاومت به انسولین می شود.

رژیم غذایی مدیترانه ای شامل چه مواردی است؟

روغن زیتون منبع اصلی چربی در رژیم غذایی مدیترانه ای است که در درجه اول شامل گیاهان (آجیل، دانه ها، میوه ها، سبزیجات) و حبوبات است.

گوشت قرمز به مقدار کم استفاده می شود، عمدتاً برای طعم دادن به یک غذا. رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف ماهی های چرب غنی از اسیدهای چرب امگا 3 را به جای تخم مرغ، محصولات لبنی یا مرغ توصیه می کند که باید محدود شود.

غذاها اغلب با روغن زیتون، سیر و گاهی اوقات گوجه فرنگی به عنوان پایه تهیه می شود.

چگونه می توانید از این رژیم غذایی استفاده کنید؟

غذاها را می‌ توان با تأکید بر غلات کامل، سبزیجات و حبوبات برای ترکیب مزایای سلامتی رژیم مدیترانه‌ ای سازگار کرد.

برنج قهوه ای، گندم کامل و ارزن را به جای غلات تصفیه شده انتخاب کنید. عدس، نخود و لوبیا را برای پروتئین گیاهی در رژیم غذایی خود بگنجانید. به جای روغن‌ های زیاد مانند خردل یا بادام زمینی، روغن زیتون سالم برای قلب را انتخاب کنید.

گوشت قرمز را محدود کنید و از ماهی، مرغ بدون چربی، ماست کم چرب و پنیر در حد اعتدال لذت ببرید. همچنین می‌توانید جو دوسر، مرغ کبابی یا برشته، برنج قهوه‌ ای و ترکیبی از آجیل را تهیه کنید.

چه کسانی باید از این رژیم غذایی اجتناب کنند؟

افراد مبتلا به آلرژی شدید به آجیل یا غذاهای دریایی خاص باید رژیم غذایی خود را برای جلوگیری از این محرک‌ها تنظیم کنند. علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه ممکن است نیاز به محدود کردن مصرف میوه ها و سبزیجات با پتاسیم بالا داشته باشند.
محتوای کالری بالای روغن زیتون و آجیل ممکن است به افزایش وزن کمک کند، اگر در کالری دریافتی روزانه شما لحاظ نشود.

اشتراک گذاری