امروز برابر است با :1403-03-03

آیا رژیم غذایی بدون پیاز و سیر برای من مفید است ؟

اتخاذ یک رژیم غذایی بدون پیاز و سیر ممکن است برای برخی غیر متعارف به نظر برسد، اما برای قرن ها توسط بسیاری مشاهده شده است زیرا اعتقاد بر این است که این غذاها اثرات محرک یا منفی بر ذهن و بدن دارند.

هدف پیروان این نوع رژیم غذایی این است که حس آرامش، وضوح و خلوص را در درون خود پرورش دهند و با اصول ذهن آگاهی و زندگی جامع همسو شوند.

فواید رژیم بدون پیاز، بدون سیر

پیاز و سیر حاوی ترکیبات شیمیایی حاوی گوگرد به نام فروکتان و دی سولفید هستند. این ها می توانند پوشش مری را تحریک کنند، به ویژه در افرادی که مستعد سوزش سر دل یا ریفلاکس اسید هستند. حذف آنها ممکن است تعداد و شدت دوره های سوزش سر دل را کاهش دهد.

برخی از افراد هنگام مصرف غذاهای خاص علائم IBS مانند نفخ، گاز و درد معده دارند. حذف پیاز و سیر می تواند بخشی از یک رویکرد رژیم غذایی برای درمان علائم IBS باشد، اما مشورت با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی نیز ضروری است.

برخی از افراد ممکن است به پیاز و سیر حساسیت بیش از حد داشته باشند و پس از خوردن آنها باعث ناراحتی هایی مانند حالت تهوع، اسهال یا گرفتگی معده شوند. حذف آنها می تواند در این شرایط تسکین دهنده باشد.

تاثیر بر سلامت گوارش پس از حذف پیاز و سیر از رژیم غذایی

اثرات آن بر سلامت کلی روده متفاوت است. پیاز و سیر هر دو حاوی پری بیوتیک هستند که باکتری های مفید روده را تغذیه می کنند. با این حال، آنها می توانند سیستم گوارشی افراد خاصی را تحت تاثیر قرار دهند.

پیاز و سیر هر دو پری بیوتیک هستند، به این معنی که از باکتری های مفیدی که در معده شما زندگی می کنند حمایت می کنند. این باکتری ها به حفظ میکروبیوم روده سالم کمک می کنند، که برای هضم، عملکرد ایمنی و سلامت کلی حیاتی است.

با این حال، روده کوچک به راحتی پری بیوتیک ها را جذب نمی کند. آنها از روده بزرگ عبور می کنند و توسط باکتری های روده تخمیر می شوند و در نتیجه گاز ایجاد می شود. در حالی که تخمیر ممکن است مفید باشد، که می تواند باعث نفخ، گاز و درد شکم در برخی افراد خاص نیز شود.

برخی از افراد ممکن است حساسیت کلی به پیاز و سیر داشته باشند که باعث ناراحتی مانند حالت تهوع، اسهال یا گرفتگی معده شود، حتی اگر بیماری زمینه‌ای نداشته باشد.

هنگام پیروی از رژیم غذایی بدون پیاز و سیر باید به این موارد توجه کرد

پیاز و سیر سرشار از آنتی اکسیدان و آلیسین هستند، یک آنتی اکسیدان با مزایای سلامتی احتمالی مانند کاهش فشار خون و کلسترول. حذف آنها از رژیم غذایی می تواند منجر به کاهش مصرف ترکیبات مفید شود. این سبزیجات ریشه‌ ای و فقدان آنها ممکن است منجر به اتکای بیشتر به نمک یا چربی های مضر برای طعم شود.

پرهیز از پیاز و سیر به طور کلی عمومیت ندارد. علاوه بر این، در حالی که پیاز و سیر ممکن است محرک باشند، استرس، غذاهای چرب و غذاهای تند همگی می توانند باعث مشکلات گوارشی شوند. برای تعیین دلیل اصلی، با یک پزشک مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

شواهدی که پیاز و سیر را به خصوص با مشکلات گوارشی در افراد سالم مرتبط می‌ کند، اساساً بر اساس حکایات و تحقیقات محدود است. تحقیقات بیشتری برای تعیین یک همبستگی قطعی مورد نیاز است.

اشتراک گذاری