امروز برابر است با :1403-05-06

آیا دارچین می تواند آکنه را درمان کند؟

ده ها سال است که دارچین، که از پوست داخلی درختان دارچین به دست می آید، برای طعم دادن به غذاها، نوشیدنی ها و دسرها استفاده می شود. اخیراً به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی آن در مراقبت از پوست محبوبیت پیدا کرده است.

اثرات ضد باکتریایی ترکیبی از روغن‌ های دارچین و سیترونلا در برابر باکتری‌ های مرتبط با آکنه مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد که این ترکیب به طور موثر با باکتری‌ ها بدون ایجاد التهاب پوستی مبارزه می‌ کند.

مطالعه ای در سال 2023 در مجله داروسازی بورنئو نشان می دهد که روغن Cinnamomum burmannii، عمدتاً از سینامالدئید تشکیل شده است، جریان خون را افزایش می دهد، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و پوست را جوان می کند.

آیا دارچین به درمان آکنه کمک می کند؟

رایج ترین نوع دارچین در دسترس، دارچین سیلان است که به دلیل خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی آن شناخته شده است. که هنگامی که در مقادیر کم از آن استفاده شود، برای پوست بی خطر است.

دارچین حاوی ترکیباتی مانند سینامالدئید است که اثرات ضد باکتریایی از خود نشان می دهد و به طور بالقوه به مبارزه با باکتری هایی که در ایجاد آکنه نقش دارند کمک می کند. به علاوه، دارچین ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد و به کاهش قرمزی و تورم مرتبط با آکنه کمک کند.

ترکیباتی که باید امتحان کنید

سعی کنید فقط با پودر دارچین خمیر درست نکنید. در عوض، از حاملی مانند عسل استفاده کنید. دو یا سه قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری دارچین مخلوط کنید. عسل یک مرطوب کننده است که پوست را مرطوب می کند و از تحریک بیشتر جلوگیری می کند. دارچین را با ماست مخلوط کنید، زیرا اسید لاکتیک موجود در ماست به عنوان یک لایه بردار عمل می کند.

آیا خطراتی برای سلامتی وجود دارد که باید مراقب آنها بود؟

قبل از استفاده از دارچین بر روی پوست خود، انجام تست پچ برای بررسی هرگونه واکنش نامطلوب ضروری است. به سادگی مقدار کمی دارچین رقیق شده را در ناحیه کوچکی از پوست خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا تحریکی رخ می دهد یا خیر.

هنگام استفاده از روغن‌ های ضروری مبتنی بر عصاره دارچین احتیاط کنید، زیرا معمولاً غلیظ‌ تر از پودر دارچین هستند. آنها می توانند به ویژه بر روی پوست خشک باعث ایجاد احساس سوزش یا علائم برای برخی افراد شوند.

دارچین را با روغن حامل رقیق کنید و قبل از استفاده از آن در مناطق بزرگ‌ تری از پوست، یک آزمایش پچ انجام دهید. در صورت بروز ناراحتی، قرمزی یا خارش، از مصرف مستقیم دارچین روی پوست خودداری شود و برای راهنمایی بیشتر با متخصص پوست مشورت کنید.

اشتراک گذاری