امروز برابر است با :1403-07-07

آیا باید مسواک خود را با صابون بشویید؟

ترفندها اغلب نسبت به نگهداری مسواک در دستشویی به دلیل خطر نشستن میکروب ها و باکتری ها بر روی آن هشدار می دهند. آیا برای رفع این مشکل، شستن مسواک با صابون پیشنهاد درستی است؟

دندانپزشک ها، شستن مسواک را با صابون توصیه نمی کنند. در حالی که صابون می تواند باکتری ها را از بین ببرد، خطرات بالقوه مصرف باقی مانده های صابون از مزایای آن برای بهداشت مسواک بیشتر است.

اگر فردی مسواک خود را با صابون بشویید چه اتفاقی می افتد؟

اول، خطر مصرف باقی مانده صابون وجود دارد که می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود. علاوه بر این، اگر صابون به طور کامل شسته نشود، می تواند طعم ناخوشایندی روی مسواک بگذارد و بر تجربه کلی مسواک زدن تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، باقیمانده‌ های صابون روی مسواک ممکن است به طور موثری همه باکتری‌ ها را از بین نبرند، که منجر به نگرانی در مورد به خطر افتادن بهداشت دهان و دندان می‌ شود.

چگونه می توانید مسواک های خود را تمیز نگه دارید؟

برای تمیز نگه داشتن مسواک ها و به حداقل رساندن رشد باکتری ها، مسواک ها را بعد از هر بار استفاده با آب بشویید و اجازه دهید به صورت عمودی در یک منطقه باز خشک شوند.

بهتر است از پوشاندن مسواک‌ ها خودداری شود، زیرا این کار محیط مرطوبی را برای رشد باکتری‌ ها ایجاد می‌ کند. تعویض منظم مسواک ها هر سه تا چهار ماه یکبار برای حفظ بهداشت دهان و دندان کاری موثر است.

برای کسانی که به دنبال اقدامات احتیاطی اضافی هستند، خیساندن مسواک را در دهان شویه ضد باکتری یا استفاده از ضد عفونی کننده مسواک به عنوان جایگزین مناسب پیشنهاد می شود.

غوطه ور کردن مسواک در 50 درصد سرکه سفید یک روش موثر و مقرون به صرفه برای ضد عفونی کردن مسواک در خانه است.

اشتراک گذاری